Skupina LVMH prodává ztrátovou značku Donna Karan Američanům

Francouzský výrobce luxusního zboží LVMH se dohodl na prodeji společnosti Donna Karan International americké skupině G-III Apparel Group. Transakce ohodnocuje ztrátovou firmu na 650 milionů dolarů (16 milionů Kč), oznámily dnes firmy. Donna Karan International je mateřskou společností značek Donna Karan a DKNY.

Značka, kterou v roce 1984 založila americká módní návrhářka Donna Karanová, v minulosti určovala, jak má vypadat šatník úspěšných Američanek. K jejím příznivkyním patřily někdejší i současná první dáma USA Hillary Clintonová a Michelle Obamová.

Značka Donna Karan, typická svými elegantními, kombinovatelnými kousky, ale podle módních redaktorů časem ztratila kontakt se zákaznicemi, když do kolekcí zapracovala pestré oděvy inspirované Afrikou. Sesterská značka DKNY, kterou Karanová vytvořila jako levnější módní řadu pro mladé, zápolí s konkurencí jako je Michael Kors a Tory Burch.

„Prodej DKNY je způsob, jak se zbavit problému v době tvrdé konkurence na trhu,“ řekl podle agentury Reuters analytik Luca Solca ze společnosti Exane BNP Paribas.

G-III vlastní značky jako je Vilebrequin, Andrew Marc, Marc New York, Bass, G.H. Bass a Weejuns. Transakce by měla být dokončena na konci letošního nebo počátkem roku příštího.

LVMH vlastní 70 značek a dosahuje ročního čistého zisku asi čtyři miliardy eur. Prodej části jejích aktivit je pro ni neobvyklý, hlubokou změnu jejího portfolia ale podle analytičky společnosti JPMorgan Melanie Flouquetové nepředznamenává.

Newsletter