Spotify loni prohloubila ztrátu, její výnosy ale prudce vzrostly

Přední světová služba pro streamovaní hudby Spotify loni prohloubila provozní ztrátu o téměř 50 procent na 349 milionů eur (9,2 miliardy Kč). Výnosy ale podobně prudkým tempem vzrostly, sdělila dnes švédská firma, která podle spekulací na finančních trzích chystá v dohledné době vstup na akciový trh.

Předloni utrpěla Spotify provozní ztrátu 236 milionů eur. Firma loňské zvýšení ztrátovosti ve sdělení pro regulační úřady vysvětlila značnými investicemi do vývoje produktů, mezinárodní expanze a do zvýšení počtu zaměstnanců.

Příjmy firmy se zvýšily na 2,93 miliardy eur z předloňských 1,93 miliardy eur. Počet předplatitelů narostl za rok o 20 milionů na 48 milionů.

Spotify by podle zdrojů agentury Reuters mohla vstoupit na akciový trh do konce příštího roku. Své akcie chce uvést na newyorskou burzu a nedávno si pro tento krok najala poradce.

Podle zdrojů by Spotify chtěla namísto standardní primární emise provázené rozsáhlou marketingovou kampaní uskutečnit přímé kótování, to znamená volný prodej akcií zájemcům a bez pomoci investičních bankéřů; stala by se tím první velkou firmou, která by to v New Yorku udělala. Tržní hodnota firmy se nyní podle Reuters pohybuje kolem 13 miliard dolarů (307 miliard Kč).

Newsletter