Startuje 12. ročník projektu Můj první milion

Soutěž o nejlepší podnikatelský záměr. Tento pomyslný podtitul si s sebou nesl projekt Můj první milion určený pro ty, kteří chtějí začít podnikat. Aktuálně odstartovaný 12. ročník ale přichází s podstatnou změnou konceptu – ubere se na soutěžení, přidá na vzdělávání, mentoringu a předávání know-how. Cíl projektu, za nímž stojí Technologické inovační centrum Zlín, je ale stále stejný – podpořit nápady se zajímavým inovačním potenciálem.

Jedenáct ročníků, tisíce hodin prezentací, přednášek, workshopů, desítky úspěšně nastartovaných podnikatelských záměrů. To je řečí čísel bilance projektu Můj první milion. Důležitou součástí byl vždy akcelerační program. Ten bude počínaje dnes odstartovaným ročníkem povýšen na hlavní část programu. „Když se ptáme lidí, kteří si projektem prošli a následně rozjeli svůj byznys plán, co jim to dalo, slyšíme, že možnost konzultovat svůj záměr s odborníky, podnikateli a investory – tedy našimi partnery. Ceny, které na nejúspěšnější účastníky čekají, jsou pro ně v podstatě jen bonusem, něčím navíc. A my to vidíme podobně. Takže trochu potlačíme soutěžení, a ještě více přidáme na mentoringu a předávání zkušeností a know-how,“ říká za pořadatele Petr Konečný.

Možnost přihlásit se do aktuálního ročníku odstartovala 1. října. Můj první milion je rozdělen na dvě kategorie – hlavní je určena studentům vysokých škol a veřejnosti, druhá pak pamatuje na studenty středních škol. Projektu se může zúčastnit každý, kdo má myšlenku, nápad, přemýšlí o něm a s pomocí odborníků jej chce posunout dál. V březnu pak začíná to hlavní – intenzivní šestitýdenní akcelerační program plný workshopů a přednášek. „Nově zavádíme i konzultační hodiny s mentory, kteří se budou věnovat účastníkům a jejich konkrétním dotazům. Výsledkem bude desítka finalistů, z nich vzejdou tři nejlepší, na které čekají ceny. Ale vítězem budou v podstatě všichni, kteří tímto programem projdou a posunou svůj záměr blíže k realizaci,“ říká Petr Konečný.

Soutěžícím se i v tomto ročníku budou věnovat odborníci na jednotlivé sféry podnikání, zkušení byznysmeni i investoři. Tradičními partnery jsou Sdružení pro rozvoj Zlínského kraje, společnost Synot ICT Services provozující datové centrum, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně a další. „Nově jsme navázali spolupráci s Roklen24 či agenturou MIUZA. Všichni partneři fungují jako mentoři z různých business oblastí. Účastníkům projektu se tak budou věnovat třeba Václav Liška ze společnosti Aukro, investor a podnikatel David Grác, Roman Šalomoun z Jablotronu, Miroslav Valenta ze Synotu či Radek Musil stojící za projektem Fundlift,“ přibližuje Olesja Lancevská.

Jak to dopadlo minule

Do 11. ročníku, který vyvrcholil letos v květnu, se ve dvou kategoriích sešlo 55 přihlášených záměrů, za nimiž stálo 92 soutěžících. Všechny přihlášené záměry hodnotila odborná porota složená z úspěšných investorů, podnikatelů a odborníků na rozvoj podnikatelského prostředí. V hlavní kategorii si první místo připsal Fitness diář Arnold autora Davida Baila. Hlavním cílem diáře je, aby každý uživatel měl svůj fitness život pod kontrolou a snadněji tak dosahoval výsledků, po kterých touží. Na druhém místě skončili Denis Bilík a Josef Divoký, kteří představili projekt Laseruj.cz zaměřený na gravírování reklamních a dárkových předmětů a výrobu deskových her. Bronz si připsala Natálie Minaříková se záměrem Laab.cz. Jde o nabídku tisku fotografií nejen na běžný papír, ale také například na matné plátno či leporelo.

Mezi středoškoláky porotu nejvíce zaujal projekt Planetka B114 Lucie Mudrákové. Jde o ilustrace, které mohou být umístěny v knihách pro děti, na taškách a dalších předmětech. Stříbrnou pozici obsadil Martin Batonožek, jehož záměr byl prodej speciálních elektronických fólií aplikovaných na okna pod značkou Smart Glass. Na třetí místo pak porota viděla projekt Valašské potěšení od Františka. Jde o produkci a zpracování švestek – od slivovice přes povidla až po sušené plody. Se záměrem přišel František Macháček.

Newsletter