Odbyt německých automobilek na čínském trhu s osobními vozy v loňském roce poprvé klesl. Vyplývá to ze studie poradenské společnosti EY. Německé firmy Volkswagen, Daimler a BMW loni v Číně podle studie prodali 4,4 milionu vozů, tedy o procento méně než v předchozím roce. Celkový prodej osobních aut v Číně přitom stoupl o devět procent na více než 20 milionů vozů, píše agentura DPA.
Podíl německých podniků na největším automobilovém trhu světa se tak loni snížil na necelých 22 procent z více než 24 procent v předchozím roce. Za tímto poklesem stál zejména koncern Volkswagen, jehož tržní podíl se propadl z 20 procent na 17,7 procenta. Dostal se tak na nejnižší úroveň od roku 2010.
Podíl BMW na čínském trhu se snížil pouze mírně, a to na 2,3 procenta z předloňských 2,5 procenta. Daimleru se dokonce podařilo tržní podíl zvýšit, a to na 1,9 procenta z 1,7 procenta.