Těžba kryptoměn bez starostí: Redesign webovek zvedl návštěvnost o tisíce procent

Pomocí redesignu webových stránek a modernizace vizuální identity se podařilo firmě Ler Studio dramaticky zvýšit návštěvnost webových stránek 2Bminer.com během pouhých tří měsíců. V tomto období vzrostla návštěvnost o tisíce procent. Celý proces je podrobně představen v jejich podcastu Ler.cast, kde je také sdílen pohled na spolupráci s klientem Jakubem Hlavenkou, zakladatelem společnosti 2BMiner. Více se dozvíte v článku.

Těžba kryptoměn bez starostí

2BMiner je firma specializující se na prodej, hosting a servis strojů pro těžbu kryptoměn. Jejich služba poskytuje jednoduchý způsob investování do kryptoměn, aniž byste museli mít v této oblasti znalosti. Stačí si vybrat stroj na těžbu podle výše investice nebo kryptoměny, kterou chcete těžit, a 2BMiner se postará o zbytek. Zajišťují nákup stroje, jeho přípravu na těžbu, umístění v hostingovém centru a případný servis. Investor pak prostřednictvím klientské zóny sleduje, jak jeho stroj těží, a pravidelně obdržuje výplatu za vytěžené kryptoměny přímo na svou krypto peněženku.

Cíle spolupráce

Hlavním cílem a požadavkem klienta bylo, aby jejich webová prezentace působila profesionálně a důvěryhodně. Kryptoměny kvůli předešlým podvodům často vyvolávají velké obavy, zejména u začínajících investorů. Společnost 2BMiner chtěla vybudovat důvěru a značku, která by nejen vypadala profesionálně, ale umožnila potenciálním zájemcům snadné ověření bezpečnosti jejich investic. Po prvotním auditu webu a poznání společnosti bylo jasné, že je nutné udělat redesign „od podlahy“.

Moderní vizuální identita

Ještě před začátkem samotného redesignu webových stránek se Ler Studio vrhlo na dočištění a dodělání vizuální identity. Zachovalo základní grafické prvky či barevnost a vybudovalo na nich novou identitu značky, která je moderní, koresponduje s daným tématem a působí profesionálně.

„Nechali jsme vyniknout žlutou barvu, která vyvolává asociace spojené s nejznámější kryptoměnou Bitcoinem, jemuž se přezdívá digitální zlato. Dále jsme jako signature vizuál použili tónované fotografie, které jsou doplněné o tematické prvky, například těžební stroje nebo všem dobře známé logo Bitcoinu. Přestože pomocí 2BMiner můžete těžit i jiné kryptoměny, zaměřují se převážně na Bitcoin, proto jsme mu věnovali největší prostor,“ říká Tomáš Zadák, CEO & client partner společnosti Ler Studio.

Redesign webových stránek

Ler Studio během prvních briefů s klientem vytvořilo obraz toho, co klient očekává od webových stránek, jaká je cílová skupina, proces vyřizování objednávek, způsob komunikace s klienty a směřování společnosti. Tyto informace jsou důležité, aby bylo možné navrhnout webové řešení, které bude odpovídat současným požadavkům a zároveň bude připravené na případné aktualizace, rozšíření funkcí nebo expanzi společnosti. Nový web měl oproti původní verzi přinést řadu technologických vylepšení a celkově měl mít odlišnou strukturu. Proto se rozhodlo provést redesign a vytvořit úplně nový web pomocí vlastní platformy nazvané LERA, která je postavena na základech PHP frameworku Laravel Nova. Díky tomu se mohli implementovat jakékoli inovativní prvky a současně mít otevřené dveře pro případné doplnění dalších funkcí.

Klíčové prvky redesignu

  • Zvýšení důvěryhodnosti společnosti
  • Rozšíření komunikace a vysvětlení toho, jak vše funguje
  • Jednoduchý proces objednávky včetně podpisu smlouvy
  • Vylepšení pozice ve vyhledávání
  • Multijazyčnost s mutací v arabštině

Zvýšení důvěryhodnosti společnosti

Ler Studio si od samého počátku uvědomovalo, že klíčovým faktorem pro 2Bminer je budování důvěry ve značku a nabízené služby. Společnost 2Bminer je na trhu teprve několik let a velká část jejich byznysu je v zahraničí. Velkou výhodou pro ně je diverzita regionů a stabilita energií, které pohání hostingová centra. Při tvorbě nového webu se Ler Studio zaměřilo na koncepci, která graficky působí sebevědomě, moderně a zároveň poskytuje uživatelům přehledně a srozumitelně informace. Každý návštěvník webu tak získal jasné odpovědi na všechny své otázky, a to od detailního popisu toho, jak služba funguje od prvotního kontaktu až po případné ukončení spolupráce.

Druhou částí byla autorizace společnosti pomocí fotografií lidí, kteří 2Bminer tvoří a starají se o jejich stroje, nebo podrobné popisy hostingových center, včetně autentických fotografií. Posledním prvkem budování důvěryhodnosti je sekce s odkazy na články a rozhovory, které byly o 2BMineru publikovány v mnoha médiích v Česku i zahraničí. Návštěvníkům, kteří si prohlédnou tyto webové stránky, bude jasné, že se jedná o českou firmu, která úspěšně působí na mezinárodních trzích a má bohaté zkušenosti a know-how, o kterých se s nimi podělí.

Profesionální firemní prezentace

Webové stránky měly za úkol být profesionální prezentací společnosti. Tato část ve své podstatě znamenala transformovat všechny tiskoviny, prezentace a nastřádané nesjednocené materiály do jednotné vizuální identity a webových stránek. Ler Studio k tomu přistupovalo opět z širší perspektivy, protože 2BMiner nepůsobí pouze online. Zaměřilo se na to, aby celková prezentace byla flexibilní. Nová firemní prezentace musela být snadno aplikovatelná nejen na webových stránkách, ale také na vizitkách, rollupech a dalších propagačních materiálech či sociálních sítích. Díky tomu je udržována vizuální profesionální komunikaci napříč všemi kanály a komunikačními prostředky.

Zjednodušení procesu objednávky

Nové webové stránky měly sloužit také k tomu, aby si zájemce mohl rovnou zakoupit vybraný stroj, přečíst a podepsat kupní smlouvu, která se skládá z více částí a rovnou zaplatit objednávku. Celý proces je tak možné uskutečnit online a automatizovaně. Celkově se Ler Studio zaměřilo na to, aby byl nákupní proces na webových stránkách co nejjednodušší pro zákazníky a zároveň se zjednodušilo zpracovávání objednávek. Jedná se tak o e-shop, který je součástí webových stránek. Oproti běžnému e-shopu má ale několik specifických funkcí.

Podpis smlouvy

Přestože si toho nemusíte být vědomi, vždy, když kupujete zboží prostřednictvím e-shopu, uzavíráte s obchodníkem kupní smlouvu. V případě 2BMineru ji uzavíráte taky, ale jiným způsobem. Samotná smlouva se skládá ze tří částí a generuje se na základě objednávky. Najdete v ní kupní smlouvu na stroj(e), roční smlouvu na energie a také servisní smlouvu. V rámci legislativních podmínek musíte smlouvu podepsat, to je ale možné udělat online. Pro tyto účely Ler Studio implementovalo nástroj Signi. Pokud byste nechtěli stroj hned koupit, máte možnost vyplnit pouze poptávkový formulář, který je naprosto nezávazný. Následně vás bude kontaktovat obchodní zástupce a vše, co vás bude zajímat, vám vysvětlí.

Multijazyčnost s mutací v arabštině

Mít webové stránky kromě češtiny také v jiném jazyce je dnes naprosto běžné, stačí texty přeložit a vložit je na váš web. To ovšem neplatí, pokud váš byznys, jako v případě 2BMineru, přesahuje až do arabsky mluvících zemí. Nejen, že je obtížné najít vhodného překladatele, který rozumí dané problematice, jeho práci si ale pravděpodobně ani nezkontrolujete.

„Postup byl takový, že jsme napsali texty v češtině, přeložili je do angličtiny a následně tyto anglické texty zaslali agentuře do Dubaje na překlad. Zároveň webové stránky před spuštěním webu zkontrolovali, z pohledu koncového uživatele, jelikož překlad byl v celém řešení ta nejmenší komplikace. Arabština se totiž čte zprava doleva, tedy opačně, než je pro nás běžné. A nejen to, celé UX je zrcadlově obrácené, všechny ovládací prvky přecházejí rovněž zprava doleva. To byla výzva pro naše programátory. Museli si zanalyzovat konkurenční webové stránky v arabštině, aby mohli upravit webové stránky podle daných zvyklostí,“ říká Tomáš Zadák, CEO & client partner společnosti Ler Studio.

Vylepšení pozice ve vyhledávání

Součástí redesignu byla také celková optimalizace webu pro vyhledávače. Důraz na SEO klade Ler Studio při vývoji každého webu, ale zde to bylo extrémně důležité. Kromě toho, že organická návštěvnost je obecně kvalitnější, tak u kryptoměn je velice problematické, a někdy i nemožné, přivádět návštěvníky z placených zdrojů. Proto se věnovala velká péče optimalizaci webu, jak po technické, tak po obsahové stránce, aby se dosáhlo co nejlepších výsledků a velkého počtu návštěv z organického vyhledávání. To se povedlo a během 3 měsíců se webové stránky 2BMiner začaly objevovat na prvních příčkách výsledků vyhledávání na cílová klíčová slova.

Restrikce v PPC kampaních

Důvodem, proč je placená návštěvnost v případě krypto byznysu problematická, jsou restrikce, které se na tento obor vztahují. Například na Facebooku jsou všechny reklamy na kryptoměny zakázané, na Googlu jsou omezeny také, tam se přesto některé kampaně ve vyhledávací síti podařilo spustit. Bohužel i ty nakonec maximálně do 1 měsíce Google stejně pozastavil. „Museli jsme kampaně neustále monitorovat a upravovat, abychom je udrželi aktivní, alespoň nějakou dobu po spuštění nového webu. Cílem bylo zvýšení návštěvnosti, než dojde k plné indexaci webových stránek a tuto návštěvnost bude tvořit organické vyhledávání a PR,“ říká Tomáš Zadák, CEO & client partner společnosti Ler Studio.

Jediná platforma PPC reklamy, která v současné době nemá žádné restrikce na propagaci kryptoměn, je Sklik od Seznamu. Nicméně počet uživatelů, kteří využívají vyhledávač od Seznamu na hledání informací o kryptoměnách, je podle statistik opravdu hodně málo, proto kampaně ve vyhledávací síti nemají význam. Je tam ale možné spustit bez omezení kampaň v obsahové síti, která má poměrně slušný dosah.

Výsledek redesignu po 3 měsících

  • 1920 % nárůst organické návštěvnosti
  • pozice ve vyhledávání na cílová klíčová slova
  • Mnohonásobný nárůst obratu bez nutnosti rozšíření týmu
  • 100% návratnost investice za 2 měsíce

Unikátní software

V rámci spolupráce se společností 2BMiner, která stále pokračuje, Ler Studio přepsalo a vylepšilo také software, který se stará o řízení těžby a výplatu vytěženého krypta. Jednou částí je webová aplikace, která umožňuje klientům sledovat stav a výkon všech strojů, které zakoupili. Jedná se o klientskou zónu, do které se můžete přihlásit z jakéhokoliv místa i zařízení a podívat se, jestli váš stroj aktuálně těží, jaký má výkon, kolik toho vytěžil za den nebo za celou dobu. Máte zde také přehled výplat na vaši krypto peněženku a plateb za energie. Klient má tak neustálý přehled o svém stroji a návratnosti investice.

Aby tato aplikace, a především výplata vytěženého krypta, fungovala správně, v pozadí běží unikátní software. Ten sbírá data z hostingových center a následně rozděluje a posílá výtěžek na jednotlivé klientské účty. Nefunguje to tak, že by každý stroj těžil zvlášť, ale všechny jsou napojeny do takzvaného poolu a těží společně. Důvodem je, že dohromady mají mnohonásobně větší výkon, a tedy i výtěžnost. Je ale následně nutné vytěžené krypto rozdělit spravedlivým dílem na všechny stroje, které se na těžbě podílí. To se vypočítává poměrně složitým způsobem na základě výkonu konkrétního stroje a dalších proměnných.

Tomáš Zadák je grafik a podnikatel původem z Hradce Králové. Na střední technické škole začal pracovat na drobných grafických projektech pro menší podnikatele. Po škole se jako interní grafik ve společnosti Playman podílel i na tvorbě tiskovin pro známé herní tituly jako Far Cry, Assansin’s Creed nebo Dead Island. Poté založil studio Ler, které se vyvinulo v komplexní boutique agenturu s týmem 14 lidí, nabízející grafiku, marketing a vývoj. Do budoucna plánuje rozšířit působení do EU a vyvíjet vlastní marketingové SaaS služby. Přístup a kvalita práce Leru zaujala natolik, že se dokonce jako jedné z mála agentur ve Východních Čechách povedlo oslovit investory. Zajímá se také o cestování, yachting, kutilství a nové technologie. Zajímavé projekty, za kterými Tomáš stojí: www.menickator.cz, www.mylaw.cz a www.anywhere.legal.

Disclaimer: Tento článek má pouze informativní charakter a neslouží jako investiční doporučení dle zákona č. 256/2004 Sb. o podnikání na kapitálovém trhu. Při zpracování tohoto článku autor vycházel z veřejně dostupných zdrojů. Za případné chyby v textu nebo v datech nenesou společnosti Roklen Holding a.s. ani Roklen360 a.s. zodpovědnost.

Newsletter