Jak si pomoct, když na trhu chybí kandidáti? Přináší je projekt Recruitis, u kterého si můžete koupit podíl a svézt se na budoucím exitu:
- Vytvořte si kvalitní kariérní web
Na něm přidejte co nejvíc fotek a videí, které autenticky vystihují život u Vás. Popište hodnoty, na kterých je Vaše společnost postavená a výpovědi lidí, kteří popíšou, co pro ně ty hodnoty znamenají. Inspiraci najdete zde
- Rozjeďte referral program, který podpoří celou firemní kulturu
Nedávejte zaměsntnacům peníze, že Vám doporučí zamětnance, snažte se ocenit i například samotné CVčko, které se k vám dostane skrze doporučení Vašeho zaměstnance. Pár tipů na odměny:
- Za každé CVčko, které přijde skrze doporučení, jako firma přispějeme 100 Kč na vybranou charitu, pomoc
- Za každého kandidáta, kterého si do týmu najdete, získáte budget 5K na bowlling a pivo, kde oslavíte příchod nového kolegy (plní i roli onboardingu / preboardingu)
- Za každého doporučeného kandidáta, kterého si pozveme na pohovor dostanete den volna (jednotlivec)
- Když si najdete nového kolegu, tak Vám kopíme do kanceláře, to co tak chcete …….
Je asi jasné, že některé body jsou více či méně uchopitelné v konkrétní firmě, ale berte to jako směr, kterým se v odměnách za referral program vydat.
Více o referral programu zde:
- Začněte se zaměřovat na vztah s kandidátem – candidate experience
Kolik Vám projde kandidátů náborem za rok, tolik máte za rok chodících lidí po trhu aktivně mluvící o zkušenosti s Vší značkou zaměstnavatele. Je jedno, že jste je nepřijali, Vaše jméno zaměstnavatele nemusí utrpět, stačí se jen umět slušně (transparentně, rychle, správnou formou) s kandidátem po celou dobu výběrového řízení.
Jako tip může být nějaká drobnost, kterou si kandidát z pohovoru odnese, jako poděkování za jeho čas. U retailových firem to může být zvýhodněný poukaz na nákup nebo produkt samotný. Právě u retailových firem je klíčové si uvědomit, že jejich kandidáti jsou velmi často i jejich zákazníci. Čehož se dá výborně využít, ale také se to vše může pokazit.
Tipy vychází z toho, že u Vás ve firmě je většina lidí spokojena a fungují Vám mezilidské vztahy. Pokud ne, tak Vám jsou tipky k ničemu.