Twisto získalo pozitivní hodnocení v Indexu odpovědného úvěrování od Člověka v tísni

Twisto patří mezi pozitivně hodnocené poskytovatele spotřebitelských půjček podle Indexu odpovědného úvěrování. Nezisková organizace Člověk v tísni každý půlrok sestavuje žebříček poskytovatelů půjček od nejlepších k těm nejhorším. Twisto v nejnovějším předvánočním žebříčku získalo 3 ze 4 hvězdiček. Podle autora indexu Davida Borgese tak patří mezi společnosti poskytující půjčky za férových podmínek. Celkově se umístilo na 11. místě ze 30 hodnocených společností a pouhých sedm bodů za vítězem žebříčku mBank. Dopadlo tak lépe než několik bankovních institucí včetně Unicredit Bank nebo Fiobanky. Twisto je jediným fintechem zaměřujícím se na služby Buy Now Pay Later (BNPL), který je v Indexu odpovědného úvěrování aktuálně zařazen.

Index odpovědného úvěrování vydává nezisková organizace Člověk v tísni každý půlrok. V tom nejnovějším ohodnotilo celkem 30 poskytovatelů na základě 14 faktorů, které pokrývají náklady, transparentnost, klientskou vstřícnost a prověřování úvěruschopnosti. Výsledkem je žebříček od nejlépe hodnocených produktů až po ty, kterým je lepší se vyhnout. Twisto je jediným fintechem poskytujícím platební služby typu Buy Now Pay Later, který dosud byl v indexu zahrnut. S 85 body ze 100 získalo Twisto tři hvězdičky ze čtyř možných a patří tak mezi společnosti, o nichž autor Indexu David Borges říká, že „poskytují půjčky za férových podmínek, byť by v některých hlediscích mohly být ke klientům ještě vstřícnější.“

„Jsme rádi, že jsme prošli přísným hodnocením týmu Člověka v tísni s dobrým výsledkem. Jsme na tom lépe než několik bankovních institucí, které tradičně bývají vnímány jako ty ‚bezpečné‘. Naše hodnocení potvrzuje, že Twisto je transparentním a solidním poskytovatelem platebních služeb založených na kreditu, kterého se zákazníci nemusí bát využít. Týmu vytvářejícímu Index odpovědného úvěrování děkujeme za konstruktivní zpětnou vazbu. Už nyní plánujeme, jak ji implementovat do našich služeb,“ říká Jan Hanzlík, country manažer Twista pro Českou republiku.

Férový přístup při nesplácení

Jedna z hlavních kategorií indexu jsou „Náklady při prodlení“. V té se zkoumá, jak půjčku prodraží její půlroční nesplácení. Twisto se v této kategorii umístilo dokonce na osmém místě před institucemi, jako jsou Home Credit, Moneta, Komerční Banka nebo Fiobanka. „Hlavním posláním Twista je poskytovat lidem efektivní platební metody, a ulehčit jim tak nakupování zejména online. Nikdy jsme nechtěli být firmou, která vydělává na neplatičích. Díky indexu je vidět, že patříme mezi nejférovější poskytovatele na trhu. Velice cenná jsou pro nás doporučení od hodnotitelů, nyní víme, v čem naši službu můžeme rychle posunout ještě o krok dopředu, a v příštím hodnocení získat ještě lepší pozici,“ hodnotí Hanzlík.

Twisto zjednodušuje online platby pomocí zaplacení na jedno kliknutí, umožňuje zákazníkům uhradit nákup bez registrace, zdarma a zaplatit až za 30 dní. Případně si zákazníci mohou při placení zvolit nákup na třetiny a zaplatit ve třech splátkách bez navýšení. Mobilní a webová aplikace Twisto pak nabízí chytré funkce výhradně pro uživatele s účtem Twisto. Po bezproblémovém procesu registrace získá uživatel nastavitelné nákupní limity a fyzickou nebo virtuální kartu Mastercard, kompatibilní s Apple Pay a Google Pay. Zákazníci s účtem Twisto mohou využívat výhod až 45denního platebního okna, které jim umožňuje zaplatit v následujícím měsíci nebo vyúčtování rozložit na splátky. Účet Twisto obsahuje další funkce, jako je Twisto Snap, umožňující úhradu faktur prostřednictvím fotografie, a Twisto Split, usnadňující sdílení výdajů s přáteli. Společnost Twisto působí od roku 2018 na polském trhu a v roce 2023 ji koupila turecká společnost Param.

Newsletter