Nad očekávání nižší výsledek kvartálního vývoje amerického indexu výdajů na osobní spotřebu podpořil korekci dolarových zisků nad 1,0800 za euro. Z měn regionu je v zisku koruna a zlotý. Domácí měna se dostala pod 25,30 za euro.

Umělá inteligence: Algoritmus DHL zvyšuje efektivitu vyřizování objednávek v e-commerce

Krize způsobená pandemií onemocnění covid-19 přinesla nepřetržitý růst obratů internetových obchodů. Zákazníci objednávají mnohem častěji zboží každodenní potřeby, jakým jsou potraviny, léky a drogerie. Tento trend nutí obchodníky na celém světě hledat nová řešení. Celkově se sice počet objednávek zvýšil, velikost zásilek se však zmenšila. Díky novému a rozmanitějšímu sortimentu produktů navíc roste počet skladovaných položek, jimiž musí obchodník disponovat. Koncoví zákazníci očekávají rychlé dodání zboží, nejlépe v den objednávky, a to s vysokou transparentností a sledovatelností.

DHL Supply Chain, lídr na trhu smluvní logistiky a součást koncernu Deutsche Post DHL Group, vychází vstříc potřebám internetových obchodů a stále častěji využívá moderní informační technologie, především inteligentní prediktivní a analytické nástroje. Tím například zjednodušuje skladování zboží a urychluje vyřizování internetových objednávek pro velké online prodejce.

„Krize způsobená pandemií onemocnění covid-19 ukázala, že nepředvídatelné výkyvy objemu prodeje jednotlivých produktů mohou enormně zatěžovat dodavatelské řetězce. Nejasné informace o skladových zásobách nebo chybné údaje o dostupnosti způsobují problémy a v důsledku toho dochází k pozdnímu dodání zboží koncovým zákazníkům,“ vysvětluje Markus Voss, ředitel IT a provozní ředitel společnosti DHL Supply Chain. „Společně s našimi klienty, provozovateli internetových obchodů a maloobchodními společnostmi, pracujeme na algoritmech a nástrojích s větší odolností vůči stresovým situacím a vyšší spolehlivostí, abychom dokázali lépe předpovídat výkyvy poptávky, optimalizovat využívání pracovních sil a přitom urychlovat toky zboží skladem a zkracovat objednací cykly.“

„Náš analytický nástroj IDEA je jednou z mnoha našich odpovědí na aktuální výzvy v e-commerce,“ říká Dietmar Steins, výkonný viceprezident divize Solutions Design ve společnosti DHL Supply Chain. „Tato ‚umělá inteligence‘ pomáhá svým algoritmem optimalizovat trasy při vychystávání zboží ve skladě. Objednávky jsou navíc logicky spojovány, což rovněž optimalizuje jejich vyřizování zaměstnanci. Integrovaným, inteligentním plánováním úkolů se navíc optimálně rozděluje práce mezi zaměstnance ve skladě a také se usnadňuje prioritní vyřizování urgentních objednávek. Praktické přínosy softwaru IDEA umocňuje jeho schopnost snižovat chybovost a zkracovat dobu zaškolování zaměstnanců.“

Algoritmus IDEA dokáže výrazně vylepšovat procesy vychystávání zboží ve skladech provozovaných společností DHL. Související náklady jsou relativně nízké, protože software vyvinutý společností DHL je kompatibilní s většinou tradičních systémů pro řízení skladu a lze ho snadno začlenit do existující infrastruktury IT. V rámci prvních komerčních aplikací zkrátilo toto řešení vzdálenosti překonávané zaměstnanci ve skladu až o 50 % a zvýšilo produktivitu jednotlivých provozoven DHL až o 30 %.

Společnost DHL Supply Chain vyvinula a koncipovala softwarové řešení IDEA specificky pro jeho využití ve skladech, které vyřizují objednávky internetových obchodů. Specialista na smluvní logistiku využil v tomto procesu vlastní tým složený z 350 vývojářů, inženýrů a návrhářů řešení, kteří pro zákazníky pracují na vývoji a optimalizaci procesů ve skladové logistice.

DHL je přední světovou značkou v logistickém odvětví. Divize DHL nabízí jedinečné portfolio logistických služeb, jež zahrnuje národní a mezinárodní balíkové doručovací služby, dopravu a řešení pro e-commerce, mezinárodní silniční, vzdušnou a námořní expresní přepravu či řízení průmyslových dodavatelských řetězců. Zhruba 380 000 zaměstnanců DHL ve více než 220 zemích a teritoriích po celém světě propojuje bezpečně a spolehlivě lidi i firmy, což umožňuje plynulý a udržitelný globální obchod. Řešení specializovaná na rostoucí trhy a odvětví zahrnující technologický průmysl, sektor výzkumu a zdravotní péče, energetický a automobilový průmysl nebo maloobchod, to vše potvrzuje postavení DHL jako „Logistické společnosti pro svět“.

DHL je součástí skupiny Deutsche Post DHL. Tržby skupiny dosáhly v roce 2019 více než 63 miliard EUR. Díky udržitelným obchodním praktikám a závazku vůči společnosti a životnímu prostředí skupina pozitivně přispívá světu. Cílem Deutsche Post DHL Group je dosáhnout logistiky s nulovými emisemi do roku 2050.

Newsletter