Prodej sektů a tichých vín v českém maloobchodě za prvních 11 měsíců letošního roku opět vzrostl. Na další dva důležité prodejní kanály, gastronomii a společenské akce, ale dál negativně dopadají důsledky pandemie a s ní spojených opatření.
Češi během pandemie na víno nezanevřeli. Na místo restaurací a vinoték však víno častěji nakupovali v supermarketech a na internetu. Od ledna do listopadu vzrostly prodeje šumivých vín v maloobchodě o téměř 14 % oproti stejnému období loňského roku. Již několik let lze pozorovat trend rostoucí konzumace šumivých vín v letním období. Zásluhu na tom má italské prosecco, které se právě v tomto období pije, a různé inovativní druhy šumivých vín a nápojů, zejména typu ice podávané s ledem.
Růst zaznamenal v roce 2021 i segment tichých vín, kde nejvyšší nárůsty pozorujeme u nejoblíbenější kategorie, tichých vín v lahvích o objemu 0,75 litru, která vzrostla meziročně o 5,6 %.
Další dobrý rok pro BOHEMIA SEKT
Příznivý vývoj prodejů eviduje i nejvýznamnější výrobce sektů v tuzemsku, společnost BOHEMIA SEKT ze Starého Plzence, v jejímž portfoliu se nachází, mimo jiné, v Česku dlouhodobě nejprodávanější šumivé víno Bohemia Sekt demi sec. Ikonické lahve, která nesmí chybět při většině oslav a významných okamžiků, se letos prodalo už 5 milionů kusů. Za zmínku stojí také úspěch nejnovějšího přírůstku do rodiny sektů – Bohemia Sekt Ice servírovaného s ledem a snítkou máty. Sekt v designové bílé lahvi je nejúspěšnější novinkou a zároveň nejrychleji rostoucím produktem v padesátileté historii značky Bohemia Sekt. Do portfolia skupiny se řadí i nejprodávanější značka tichých vín v českém maloobchodě Habánské sklepy, která za letošních 11 měsíců roste o bezmála 10 %.
„Přestože letos byly restaurace a další gastro provozy otevřeny větší část roku než vloni, prodeje našich sektů a vín v těchto zařízeních jsou stále nižší řádově o desítky procent než v době před pandemií. Stejně jako vloni ale vidíme pozitivní růst prodejů v maloobchodě a e-shopu. Vývoj v závěru roku je vždy nepředvídatelný, pokud se ale zopakuje loňský scénář, pak bychom měli hodnotit rok 2021 pro naši společnost jako relativně úspěšný,“ říká ředitel společnosti BOHEMIA SEKT Ondřej Beránek.
Hlavní sezonou pro sekty je prosinec, především jeho druhá polovina. V loňském roce si Češi, ani přes nepřízeň okolností, sváteční přípitky nenechali ujít – jen během posledního měsíce v roce nakoupili bezmála 3,5 milionu lahví Bohemia Sektu.