Valentýnská analýza: Pro muže je automobil srdcovou záležitostí. Co ženy?

Muži si dávají při výběru vozu velmi záležet na veškerých detailech. Před výběrem nového vozu si projdou všechny weby, internetové diskuze, přečtou si velké množství recenzí a případně se poradí se svojí rodinou nebo kamarády. Nevynechají jediný detail a mají mnohem víc požadavků na výbavu automobilu než ženy. Ženy zohledňují při výběru vozu zejména praktickou stránku a upřednostňují menší kompaktní automobily s ladným a moderním vzhledem. Jsou pragmatičtější a zvažují i náklady na provoz vozu, jako je spotřeba a druh paliva či servis. Ke koupi si přizvou i známého automechanika, aby jim s výběrem a kontrolou pomohl.

Podle statistik největšího prodejce ojetých automobilů AAA AUTO z loňského roku stále platí, že ojeté automobily kupují častěji muži než ženy. Výrazně větší procento, konkrétně 72 %, patří právě mužům. „Přestože mají ženy obecně raději menší automobily, rozhodně neplatí, že by se bály velkých vozů. Více řeší praktičnost auta. Muži jsou ochotni investovat do automobilu v průměru
o 20 tisíc korun více než ženy, ženy ale kupují mladší a méně ojeté vozy. Je to proto, že si uvědomují, že s větším nájezdem kilometrů rostou i nutné náklady do oprav vozu,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

Muži utrácí v průměru 217 tisíc korun za automobil s nájezdem téměř 124 000 km. Ženy zaplatí za vůz v průměru 197 tisíc korun a vybírají auta s nájezdem v průměru o 14 tisíc kilometrů nižším. U obou pohlaví vedou v oblibě značky Škoda (muži 31 %, ženy 28 %), Volkswagen (muži 11 %, ženy 10 %), Hyundai (muži 8 %, ženy 10 %) a Ford (muži 8 %, ženy 6 %). Názory se rozchází až na páté pozici, kdy ženy upřednostňují Peugeot (6 %) a muži Renault (4 %). Z modelů aut vede u žen Škoda Fabia (10 %), u mužů Škoda Octavia (13 %).

Co se týká barvy vozu, obě pohlaví volí téměř ve čtvrtině případů nejraději praktickou štříbrošedou barvu, na které nejsou tolik vidět nečistoty a drobné škrábance. Již na druhé příčce se ale preference v barvách liší. Ženy volí spíše bílou (17 %) a modrou (14 %), muži zase černou (15 %) a pak také bílou (15 %).

Muži i ženy shodně upřednostňují silnější motory, a to nejčastěji s objemem 2.0 l (muži 22 %, ženy 15 %). V případě typu karoserie se obě pohlaví liší. Muži z 30 % volí vozy kombi, ženy dokonce ze 42 % hatchback. SUV si obě pohlaví vybírají v 17 % případů, MPV ve 12 %. Muži stále upřednostňují dieselové vozy (50,3 %) a oproti ženám pomalu přichází na chuť i alternativním palivům. Ženy z 62 % důvěřují spíše benzínovým automobilům a alternativní pohony je téměř nezajímají.

Newsletter