Vánoční týden nastal. Jak dopravci stíhají doručit objednávky pod stromeček?

Začal poslední adventní týden, v neděli Čechy čeká Štědrý den. Lidé tak mají posledních několik dní na nákup dárků přes internet, aby jim stihly přijít pod stromeček. Většina dopravců zvládne balíky do Štědrého dne doručit při podání nejpozději do středy 20. nebo čtvrtka 21. prosince. Alza zvládne doručit objednávky i z 22. prosince. Ne všichni dopravci včasné doručení garantují, leckdy zvládnou doručit i po doporučeném datu podání. Petr Litavec, šéf logistického centra Authentica Fulfillment, doporučuje udělat objednávky s denním předstihem, aby e-shopy zvládly balíky dopravcům předat do určeného termínu.

„Navzdory nedostatku skladových prostor a brigádníků jsou sklady i dopravci na letošní vánoční sezonu velice dobře připraveni a nahrává jim také fakt, že Štědrý den vyšel až na neděli. Letos tak dokážou nabízet zatím nejzazší data pro přijímání balíků určených pod stromeček. Rekordní je tradičně Alza při dodání do Alzaboxů a do svých prodejen, které si zajišťuje vlastní logistikou. U zboží skladem garantuje doručení objednávek zaslaných i v pátek 22. prosince. Dopravci se zatím drží termínů, které avizovali dříve, a nemění je,“ komentuje předvánoční situaci Petr Litavec, head of Authentica Fulfillment.

 

Petr Litavec, head of Authentica Fulfillment

„Lidem však doporučujeme objednávat dárky minimálně den předem. Uvedená data totiž platí pro předání zásilek. E-shopy ale potřebují nějaký čas pro zpracování objednávky a její předání dopravci. Naše fulfillmentové centrum šlape prakticky nonstop, abychom stíhali všechny objednávky včas vychystat pro svozy jednotlivých dopravců,“ upozorňuje Litavec.

Více o Authentica Fulfillment
Authentica Fulfillment zajišťuje e-shopům komplexní outsourcing logistiky. Společnost z Brna od roku 2021 sjednocuje všechny služby související s logistikou zboží pod jednou střechou. Více než 50 klientům poskytuje vše od uskladnění zboží, designu, výroby a kompletace balení až po vyřizování objednávek s 99,8% vychystávací přesností. Tím Authentica e-shopům šetří čas a finanční prostředky a zpřístupňuje e-commerce více podnikatelům. V čele Authentica Fulfillment stojí Petr Litavec, český startupista, odborník na e-commerce a package forwarding. Authentica Fulfillment je divizí české skupiny Authentica, globálního dodavatele retailových služeb pro klienty Philips, Hugo Boss, Waterdrop, C&A nebo Tchibo.

Více o skupině Authentica
Skupinu Authentica v roce 2003 založil Miroslav Hanák, současný CEO, jako firmu na výrobu reklamních nosičů pro retail. Skupina se postupně rozrostla, má půlmiliardový obrat a 260 pracovníků. Časem rozšířila záběr svých aktivit a kapacit, které využívají globální značky Hugo Boss, C&A, Philips či Tchibo.

Newsletter