Německý automobilový koncern Volkswagen sníží kvůli emisnímu skandálu investice do své vlajkové značky VW o zhruba miliardu eur ročně (27,1 miliardy Kč) oproti původnímu plánu. Vyplývá to z dnešního sdělení nového představenstva VW. Značka VW také v Evropě a v Severní Americe přejde na novou technologii týkající se emisí naftových aut.
„Značka Volkswagen mění strategii pro budoucnost,“ uvedl v prohlášení generální ředitel VW Herbert Diess.
Automobilka v Evropě a v Severní Americe upraví svou strategii týkající se naftových motorů. Používat v nich prý bude pouze zařízení s technologií SCR a AdBlue, aby tak snížila emise výfukových plynů. Ke změně prý přikročí „co nejdříve“.
Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Skandál srazil tržní hodnotu podniku o třetinu, donutil k odchodu jeho výkonného šéfa a vedl k vyšetřování po celém světě.
Nový šéf koncernu Matthias Müller tento měsíc upozornil, že finanční následky skandálu zatím nejsou zřejmé a firma přezkoumá všechny plánované investice.