Evropské akcie padají, futures amerických rostou. Výnosy rostou na obou stranách Atlanitku, Dolar po krátkém zpevnění k 1,600 za euro obrátil do ztráty. Koruna v zisku pod 25,30 za euro.

Vydrží růst automobilového průmyslu v Evropě?

Nic nespojuje Evropu více než její automobilový průmysl. Věta, která by důležitost tohoto segmentu v regionu mohla vystihnout nejlépe. V průběhu desetiletí přijala Evropa automobil nejen jako prostředek k hospodářskému růstu a dopravě, ale také jako prostředek pro volný čas a zábavu.

Kauza Dieselgate: Vrátí se alespoň část ztrát akcionářům?

Cesta, kterou automobilový průmysl v Evropě (potažmo v Evropské unii) v druhé polovině minulého století urazil, nebyla vždy hladká, ale jak poznamenává Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA) – výroba aut je jednou z „nejtrvalejších průmyslových aktivit,“ regionu.

Jak si auta v regionu vedla?

Poslední čísla ACEA zveřejněná v pátek ukázala, že registrace nových osobních aut v Evropě roste 31 po sobě jdoucích měsíců, což ukazuje, že výroba automobilů a jejich spotřeba je jedním z nejvíce robustních a odolných průmyslových odvětví Evropské unie.

Mladé už auta nebaví. Co na to v Mladé Boleslavi?

V březnu 2016 vzrostla registrace nových vozů v EU meziročně o 6 procent. Z hlediska objemu se tento výsledek blíží březnové úrovni roku 2007. Itálie zažila meziroční nárůst 17,4 procenta, Francie 7,5 procenta a Velká Británie 5,3 procenta. Nové registrace osobních automobilů mírně poklesly ve Španělsku a Německu. Velmi slušný boom zažily ekonomiky jako Lotyšsko a Litva – nárůst o 25,5 procenta a 28,8 procenta. K největšímu nárůstu v EU došlo na Kypru – 37,1 procenta.

Čísla rostou, evropský automobilový průmysl se však i nadále stává rukojmí ekonomického a politického osudu regionu. Jak se bude vyvíjet dál, zůstává otázkou.

Tesla aneb blíží se konec jednoho fenoménu?

Newsletter