Výstavu stanů 4camping 2024 navštívilo o čtvrtinu více návštěvníků než loni

Letošní 27. ročník Výstavy stanů 4camping v pražských Letňanech zaznamenal významný meziroční nárůst počtu návštěvníků, a to o 25 procent na 80 tisíc. Tříměsíční akce, která skončila v neděli 25. srpna, tak ukázala velký zájem zákazníků o pobyt v přírodě a kempování.

Podle čísel z Výstavy stanů 4camping se o českou turistiku a její postavení v Evropě nemusíme bát ani v nejbližších letech. “Výstava stanů je pro nás vyvrcholení sezóny a unikátní šance se osobně potkat a pobavit s našimi zákazníky. Máme skvělou příležitost si detailněji zjistit jejich potřeby, ale i se podívat, koho vlastně outdoor zajímá. I letos se nám potvrzuje, že o budoucnost segmentu se vzhledem k hojnosti návštěv z mladší generace nemusíme obávat, “ říká Zdeněk Batěk, vedoucí Výstavy stanů.

Zákazníci svými nákupy docenili nejen nárůst nabídky stanů, kterých bylo letos na výstavě prezentováno přes 250, ale i další atraktivní kategorie jako batohy, krosny, oblečení, trekové hole i vaření na cesty. V těchto kategoriích nákupy stouply meziročně o 46-70 procent. Největší zájem byl již tradičně o zavedené značky Zulu, Warg, Outwell, Pinguin a Osprey.

Ben Cristovao

„Pozorujeme významný posun zákazníků směrem k pohodlí. Chtějí si pobyt venku užít, nejen přežít. Například drobná kategorie cestovních kávovarů předvedla neuvěřitelný skok o více jak 200 % meziročně,” upozornil Ondřej Žák, CEO 4camping. Výrazný zájem měli návštěvníci i o rozšířenou nabídku bot, kdy se ukázalo, že lidé mají zájem o využití běžeckých boty nejen do přírody, ale i pro každodenní aktivity. “Možnost si na jednom místě vyzkoušet více jak 300 párů různých bot byla v Česku unikátní. Meziroční nárůst prodejů o 87 % to dokazuje,“ dodal Žák.

Spolumajitel společnosti 4camping Petr Burian naznačil další směřování výstavy. „Plánujeme další rozšíření nabídky i kategorií. Výstava dávno už není jen, jak název napovídá, o stanech, ale o té nejlepší nabídce všeho vybavení do přírody. S možností si vše na jednom místě vyzkoušet a koupit za stejně dobré ceny jako na našem e-shopu,“ uvedl Burian.

Newsletter