Z Roklenu k transformaci mediálního domu na technologického lídra

Pavel Jančovič, zdroj: Tonda Tran Foto: Tonda Tran

Matematika ho bavila, zajímal se o ekonomii. Vyzkoušel si pozici ekonoma, kde měl na starosti prognózy, nakonec ale zjistil, že se chce zabývat podnikáním a problémy jednotlivých firem. Aktuálně pomáhá s transformací jednoho z největším mediálních domů. Takový je příběh Absolventa měsíce Institutu ekonomických studií Pavla Jančoviče.

Jak jsi se dozvěděl o IES? Co pro tebe bylo během studia nejdůležitější a co tě ovlivnilo v budoucí kariéře?

Původně jsem chtěl jít na Matfyz, protože jsem chodil na matematické gymnázium a matematika mě bavila. O IES jsem se dozvěděl, až když mi ho doporučil náš rodinný přítel, a bohužel již zesnulý pan Pavol Brunovský. Mluvili jsme o tom, co mě zajímá. Když jsem řekl, že mě neláká ani tak programování jako spíš řešení problémů, a také mě zajímá ekonomie, doporučil mi, že IES by pro mě byl tou správnou volbou.

Nejdůležitější byl hned první semestr a matematika I. Myslel jsem si, že to bude snadné, ale středoškolská matematika a důkazy, které se na IES vyžadují, jsou něco úplně jiného. Tam jsem zjistil, že musím změnit svůj přístup k učení. Nakonec jsem to zkusil na poslední, třetí, pokus a ukázalo mi to, že změnou přístupu k problémům a tvrdou prací mohu dosáhnout výsledků.

Zkušenosti jsi získal na různých stážích, například ve společnosti Roklen, EYELEVEL, Penta, Exon Mobil nebo Slavia Capital. Která z těchto společností tě nejvíce ovlivnila na cestě k budoucí kariéře a proč?

Určitě to byl Roklen. Dostal jsem pozici juniorního ekonoma a zabýval jsem se makroekonomickými prognózami a prognózováním makroekonomické situace v České republice. Byla to první práce, která souvisela s tím, co jsem studoval. A právě tam jsem zjistil, že nikdy nebudu makroekonomem, protože to pro mě bylo často velmi abstraktní a opakující se. Díky tomu jsem si uvědomil, že se chci více zabývat podnikáním a skutečnými problémy jednotlivých firem.

V Rockaway jsi strávil téměř dva a půl roku, co bylo náplní tvojí práce? 

Byla to moje první práce na plný úvazek. Začínal jsem jako interní obchodní analytik ve společnosti Mall Group, kde jsem měl za úkol připravovat výkazy pro správní radu a prezentace pro akcionáře a řešit vývojové projekty. Poté jsem se stal vedoucím projektu a dostal jsem se k transformaci skupiny Mall, kde bylo cílem dostat skupinu do černých čísel. V rámci transformace jsme také řešili nové startupové projekty, na kterých jsem se podílel a pomohl jim získat počáteční financování a podporu akcionářů. To se nám podařilo díky dvěma projektům, a to MALL.TV (nyní známé jako Czech Video Center) a MALL PAY.

Nyní pracuješ jako manažer produktové transformace ve společnosti CZECH NEWS CENTER (CNC). Co přesně se skrývá za touto pracovní pozicí? 

Transformace je spojnicí v mé kariéře, která se nyní podruhé vrací do mého profesního života. CNC v současné době prochází digitální transformací, které se účastním. Snažíme se pomocí nových IT produktů změnit velký mediální dům a nastavit ho jako technologického lídra a překlopit zisk společnosti z čistě „offline“ prostředí do dnešního „online“ světa. Konkrétně v současné době pracujeme na novém systému správy obsahu pro novináře. Historicky jsme již například zavedli nový objednávkový systém, který zefektivnil činnost obchodníků a zrychlil celkový proces objednávání. Zjednodušeně řečeno, já a můj tým připravujeme pro vývojáře zadání produktů a snažíme se odhalit a dodat to, co společnosti dlouhodobě pomůže, a samozřejmě přinese zisk.

Čemu se věnuješ ve volném čase? Máš nějaké dlouhodobé plány, které chceš splnit?

V současné době se ve volném čase věnuji především svému malému synovi, kterému je nyní půl roku. Kdykoli mám čas, snažím se mu věnovat a sledovat, jak se rozvíjí a každý den se učí něco nového. Osobně bych si rád splnil svůj dlouhodobý plán co nejvíce cestovat s rodinou a objevovat nové světy a kultury. Co se týče mého profesního života, mám v plánu být v dobrém týmu lidí, neupadnout do stereotypu a možná vymyslet produkt, který bude fungovat alespoň na evropské úrovni.

Pavel Jančovič pochází z Bratislavy na Slovensku. Po maturitě z matematiky nastoupil na IES, kde v roce 2017 úspěšně dokončil magisterské studium. Během této doby stihl absolvovat semestrální výměnný pobyt v Bruselu na Ichec Brussels Management School a řadu stáží v různých firmách. Pracoval na různých pozicích ve společnostech Slavia Capital, Penta, EYELEVEL, Roklen Fin a.s. a Exxon Mobil. Poté pracoval na plný úvazek ve společnosti Rockaway Capital jako obchodní zástupce a později jako vedoucí projektu. V roce 2019 se do Czech Video Center, kde působí dodnes. Ve volném čase se věnuje především svému malému synovi a těší se, že po skončení pandemie bude celá rodina opět cestovat a poznávat cizí země.