FinTech Daily: Citigroup v Asii spouští technologii rozpoznání hlasu


13:08 • 6. května 2016

Tagy: FinTech, FinTech Daily, Citigroup, Startup, Banky

FinTech nejenže narušuje tradiční bankovnictví, dělá z něj platformy a Citigroup v Asii spouští technologii rozpoznání hlasu. To jsou dnešní zprávy ze světa spojení financí a technologií.

FinTech nejenže narušuje tradiční bankovnictví, dělá z něj platformy

Je jednoduché hýbat s penězi mezi bankami. Co je ale otravné, je hýbat s aplikacemi. V poslední době došlo k explozi FinTech produktů v oblastech, jako je obchodování akcií, správa majetku, platby, úvěry a pojištění. To bylo poháněné masivním nárůstem v rizikového investování do soukromých Fintech firem, které získaly podle CB Insights v minulém roce 19 miliard dolarů. To je o 58 % více ve srovnání s rokem 2014 a o více než 1 000 % při porovnání s rokem 2010.

Nezaměstnanost

Není pochyb o tom, že tyto startupy narušují určité služby, které velké banky poskytují. Jestliže startupy ve všech těchto oblastech uspějí, mohly by odskočit v ziskových příležitostech tradičním bankám, které stále do značné míry realizují své zisky spíše investicemi peněž klientů, nežli terciárními službami.

Ale co má mnoho z těchto startupů společného, je to, že všichni spoléhají na připojení k jedné ze stávajících velkých bank, aby se mohly podílet na jejich zisku. Spíše než vytváření něčeho nového se startupy snaží napojit své FinTech inovace k již existujícím bankovním účtům.

Podle některých zakladatelů FinTech startupů by měli být lidé více zdrženlivý ve změně své banky, na kterou jsou zvyklí, zatímco svět bankovnictví se rychle mění.

Citigroup v Asii spouští technologii rozpoznání hlasu

Citigroup plánuje poskytnout technologie rozpoznávání hlasu svým maloobchodním zákazníkům jako součást svého digitálního bankovnictví.

Říká se, že Citigroup bude první banka v Asii, která bude používat tuto technologii a zároveň cílit na jeden milion asijských uživatelů každý rok. První bude Singapur následovaný v průběhu několika příštích měsíců Austrálií, Hongkongem, Indií a Tchaj-wanem.

Selvakesari ze Citi’s Asia Pacific v rozhovoru pro agenturu Bloomberg říká, že „jeden z frustrující bodů pro klienta je zapamatování hesla a také být neustále dotazován na kontrolní otázky“. Dodává, že růst internetového a mobilního bankovnictví znamená, že asi 95 % retailových bankovních operací Citigroup v této oblasti je prováděno mimo pobočkovou síť.

Podle stanoviska banky z dubna letošního roku tlačí neúprosná poptávka po digitálním bankovnictví také na to, aby banka snížila počet svých poboček v Asii o 9 % na 481 ve srovnání s 1. čtvrtletím roku 2015. Jak se fyzická stránka jejích operací zmenšuje, digitální se dále vyvíjí.

Citigroup říká, že Asie má na svědomí přibližně 21 % spotřebitelských tržeb v rámci celé bankovní skupiny. Selvakesari dodává, že nová technologie umožní asijské divizi zákaznických služeb Citigroup, která přijímá okolo 35 milionů zákaznických hovorů každý rok, snížit průměrnou dobu potřebnou k ověření totožnosti klienta po telefonu na 15 sekund z dřívějších 45 sekund.

V loňském roce Citigroup zavedla rozpoznávání hlasu svých zákazníků kreditních karet ve Spojených státech. Jednalo se tak o první použití této technologie skupinou Citigroup.

Pojem „FinTech“ je v podstatě zkrácení a spojení slov „finance“ a „technologie“. Jedná se o fúzi správy financí s technologickým sektorem, který zahrnuje internet, mobilní a sociální technologie, cloud computing a mnoho dalších. Tedy de facto všechno, co inovuje současný finanční systém.

Do archivu článků FinTech Daily se podívejte ZDE

RSS

Rodák z Kyjova. Vystudoval finance se zaměřením na finanční trhy a investice na Masarykově univerzitě. V současnosti ještě studuje na právnické fakultě mezinárodněprávní obchodní studia. Zajímá se o makroekonomii, politické dění a měnové trhy. Od září 2015 do srpna 2016 pracoval jako analytik ve finanční skupině Roklen.



Přejít na diskusi

Top zprávy



Kurzy k článku
Citigroup

;


Diskuze k článku
comments powered by Disqus

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.