Klienti RoklenFx vyměnili miliardu korun

Klienti revoluční online směnárny RoklenFx dnes pokořili hranici v hodnotě jedné miliardy směněných korun. Celkový počet transakcí dosáhl od začátku roku počtu 1385, průměrná transakce dosahuje objemu 722 tisíc korun. Jak současný vývoj RoklenFx hodnotí Radim Krejčí, Managing Director a obchodní ředitel skupiny Roklen?

Jak jste spokojen s vývojem online směnárny, předčily výsledky vaše očekávání?

Jsem spokojen s tím, jak nás jako de facto neznámou společnost přijali klienti. Velmi si všichni v Roklenu vážíme jejich důvěry. Jsem spokojen s objemy obchodů a počtem klientů. Nespokojen jsem s tím, že se nám v aplikaci objevily drobné chyby. Jsem perfekcionista, takže mě štvou všechny nedostatky, i takové, které naši klienti v podstatě přehlížejí.

Jak jste zvládli zpracovat veškeré obchody? Vše funguje pouze online?

Máme online aplikaci a telefonický dealing. Každý klient si může vybrat, co je jemu příjemné. Někdo chce být více osobní a o transakci si popovídat s odborníkem, někdo s námi vůbec nechce mluvit. Vstříc vycházíme každému, nehledě na způsob, jakým obchod provede. Co se týče tradingu, jsme předimenzováni, nemáme žádné problémy zobchodovat daleko větší objemy a obsloužit větší počty klientů, než máme nyní.

Jaká je struktura obchodů? Průměrná transakce je poměrně vysoká.

Průměr logicky nahoru táhnou velké transakce, které klienti realizují raději telefonicky. Průměrný obchod zrealizovaný v online aplikaci je samozřejmě nižší. Online aplikace je určena všem od minimálního objemu 1 000 EUR, takže evidujeme spoustu obchodů v pásmu 1 000 až 20 000 eur.

Kolem kampaně „Na rovinu a na rok“ je řada otázek. Vysvětlete: co ta kampaň vlastně znamená?

Na rovinu znamená, že jsme féroví a transparentní. Klient vždy před uzavřením obchodu přesně zná naše podmínky, náš devizový kurz, naši marži a aktuální kurz na trhu. Na rok znamená, že na období jednoho roku garantujeme navíc nejlepší kurz. Tedy to, že naše kurzová marže bude maximálně 0,08 %, což jsou například o u eurokoruny dva haléře na každou stranu od trhu. A to platí pro všechny klienty, kteří si založí účet do 31. července tohoto roku.

Když už chcete garantovat, proč pouze na rok? Poté zdražíte?

Je možné, že zdražíme, je možné, že zlevníme. Garantovat něco na věky nelze a jeden rok nám přišel jako dostatečně dlouhé období, aby klienti pochopili, že to s naší nabídkou myslíme vážně a že nejde jen o jednorázové lákadlo. Samozřejmě se budeme snažit udržet ty nejlepší podmínky pro klienty, nicméně mohou se změnit externí faktory – podmínky na trhu i samotné fungování devizového trhu nebo regulace. A na to třeba budeme muset zareagovat.

Je to opravdu udržitelné? Nebojíte se změn na trhu, které by mohly Vaši situaci výrazně ovlivnit a vy museli zdražit nebo změnit podmínky v průběhu již prvního roku?

Ne, že bychom se báli změn na trhu. Česká republika může třeba rychle přijmout euro a největší objemy obchodů tak budou na dolaru, ale na to všechno bude muset reagovat i konkurence. Náš koncept udržitelný je. Podmínky na trhu jsou aktuálně nastavené tak, že lidé směňují buď za nevýhodné kurzovní lístky bank, nebo za netransparentní kurzy nebankovních institucí, toto je neudržitelné. Lepší je být nákladově efektivní, což nám umožnuje nabízet nejlepší podmínky na trhu. A to, že by finanční produkty měly být transparentní, to je něco, čemu věřím, že má budoucnost. My, a teď omluvte silné slovo, okrádat klienty na poplatcích nechceme a nebudeme. A to se týká všech produktů skupiny Roklen.

Je ještě něco, co jste si pro klienty připravili?

Máme velké plány, online aplikaci neustále vylepšujeme a naše procesy zdokonalujeme. Například včera jsme spustili novou verzi aplikace, která obsahuje dashboard, kde klient vidí zůstatky na svém multiměnovém účtu. Dále připravujeme další funkční prvky, zadávání příjemců, exportní sestavy aj. Aplikace sice už nebude tak hmatatelně jednoduchá ve stylu “vyměň – pošli peníze – zadej příjemce”, ale zase budou mít klienti více možností.

Jaký tedy očekáváte vývoj do budoucna?

Doufáme v rostoucí oblibu naší směnárny a rostoucí počet klientů.

Na otázky odpovídal Radim Krejčí, Managing Director skupiny Roklen.

 

Newsletter