100 dolarů navrch za větší displej? Věrní fanoušci Applu váhat nebudou

Bude nová verze supertenkého telefonu iPhone příliš drahá a zchladí tak chutě většinou skalních fanoušků americké technologické hvězdy Apple? Cena nejnovějšího modelu by se mohla vyšplhat o dalších 100 dolarů, domnívají se analytici Raymond James. Z jejich průzkumu ale vyplývá, že spotřebitelé si za horkou technologickou novinku rádi připlatí.

Hlavním rysem napjatě očekávaného iPhone 6 má být větší, 4,7palcový displej. Objevily se navíc zprávy, že firma chystá i větší verzi nového modelu s displejem 5,5 palce. Velikost displejů je u chytrých telefonů zásadní a u spotřebitelů, kteří v rostoucí míře nahrazují dříve oblíbené osobní počítače smartphony a tablety, v zásadě platí: čím větší, tím lepší.

Zvažujete investici do akcií Apple? Ode dneška za méně než sto dolarů

Galerie: Unikly další fotky nového iPhone 6

„Apple pravděpodobně bude prodávat 5,5palcovou verzi se stodolarovou přirážkou… verze by podle médií měla být dostupná několik měsíců po uvedení 4,7palcového telefonu,“ řekl analytik Raymond James, Tavis McCourt. Červnový průzkum společnosti mezi spotřebiteli ukázal, že ti jsou stále ochotnější si za komfort většího displeje nemalou částku připlatit. Dodatečnou stovku dolarů by z kapsy ochotně vytáhla celá třetina zákazníků.

Ve skutečnosti průzkum potvrzuje výraznou poptávku po větších displejích, což je pro budoucí prodej iPhone 6 jasně dobrou zprávou. Již nyní je podle průzkumů zájem o iPhone 6 enormní a jen do konce roku by se ho mohly prodat desítky milionů kusů. Podle zatím prezentovaného produktového plánu Applu bude model uveden na trh koncem září.

Ekosystém aplikací, síla značky…

Raymond James očekává mírné zrychlení růstu tržeb Applu ve fiskálním roce 2015. Věří také akciím Applu, což demonstruje doporučením „outperform“ a zvýšením cílové ceny z 86 na 102 dolarů. Motorem posílení tržní ceny titulu je v první řadě očekávaný růst tržeb, roli také hraje stabilní pozice na trhu se smartphony, kde se odehrává neustálý konkurenční boj s hlavním rivalem, jihokorejským Samsungem. „…investoři by měli získat důvěru, že Apple je dlouhodobě schopný realizace vyšších než běžných marží díky výhodám svého ‚ekosystému‘ aplikací, vertikální integraci napříč softwarem, službami a hardwarem i pozici své značky,“ míní analytik.

Akcie Applu se minulý týden začaly obchodovat s novou cenovkou pod 100 dolary po akciovém splitu, resp. štěpení starých akcií v poměru 7:1. Titul se tím stal dostupnější širšímu publiku investorů z prozaického důvodu nižší ceny. Počet volně obchodovaných akcií Applu automaticky sedminásobně vzrostl, zatímco tržní hodnota společnosti zůstává stejná. V pátek titul uzavřel na ceně 91,28 USD.

Newsletter