Pojem digitální transformace je v dnešní době hojně zmiňován a společnost už ho tak mnohdy považuje za přežitek. Znamená to, že je digitální transformace firem dokončena a není dál co řešit? Bohužel je to přesně naopak. Ve skutečnosti je právě v současné době tato problematika aktuálnější než kdy dřív. Za mediální podpory serveru Roklen24 připravila společnost Enehano Solutions společně se Salesforce event, který 15. října pomůže objasnit, co vše vlastně digitální transformace obnáší a jakým může být pro firmy přínosem. Nejen o tom jsme si povídali se zakladatelem Enehano Solutions Jiřím Machem.
Kde vznikl nápad zorganizovat Digital Transformation Summit?
Za běžných podmínek se v říjnu v Praze koná Salesforce Basecamp. Letos má Salesforce kvůli situaci ohledně koronaviru zakázáno organizovat akce s osobní účastí. V Enehanu jsme si říkali, že právě letos nám technologie a automatizace pomáhají zůstat v kontaktu se zákazníkem více než kdy jindy. Dali jsme tak se zástupci Salesforce hlavy dohromady a přišli s konceptem Digital Transformation Summit.
O čem vlastně akce je?
Digital transformation Summit bude plný inspirace v oblastech digitalizace a automatizace firemních procesů a zákaznické 360. Rozhodli jsme se oslovit několik inovátorů v jednotlivých sektorech a ti nám představí devět úspěšných případových studií. Na závěr budou zástupci Enterprise i SME sektoru společně odpovídat na otázky a diskutovat o tom, jak zůstat zákazníkům co nejblíž, jak se připravit na další možné omezení, co jim pomohlo v první vlně a proč je důležité věnovat pozornost výběru kvalitního CRM systému, který umožňuje propojovat vícero agend od obchodu, skrz marketing, HR a backoffice procesy.
Proč právě digitální transformace?
Zde by bylo lepší si položit otázku “Potřebujeme digitální transformaci?”. Je mnoho důvodů a aspektů, proč tuto variantu zvážit. Vnímáme to jako posun vpřed a držení tempa s dobou. Nároky na firmy se zvyšují a stejně tak by se měly zvyšovat jejich standardy na odbavení zákazníků a samotné naplnění těchto očekávání. Nikdo nechce pracovat v neefektivním prostředí a zbytečně investovat čas do věcí, které jdou odbavit o mnoho rychleji či dokonce automaticky. V pojmu digitální transformace se snoubí jak úspora času a zvýšení efektivity, tak i lepší zkušenost pro zákazníka a zaměstnance.
Proč doporučujete firmám se automatizaci firemních procesů věnovat v tomto divokém období, jaký to má přínos?
Štěstí přeje připraveným. V dnešní době to platí dvojnásob, jelikož si nemůžeme být jisti, kdy se co stane a jaká situace přijde. Nač čekat a doufat, že jsou lidé ve firmě a samotná firma připraveni, když se dá mnohým problémům předcházet? Práce z domova již není nic nestandardního a udržet tempo s kolegy přes vzdálený přístup může být v mnoha ohledech velice obtížné. Automatizace a celková či částečná transformace v mnoha ohledech zmenšují rizika a přinášejí zaměstnancům nové možnosti, jak spolupracovat a lépe korigovat dané úkoly. A jelikož většinou je potřeba mít data stále po ruce, není nic jednoduššího, než tímto způsobem zařídit dostupnost všech informací v reálném čase a plnou synchronizaci pro lepší komunikaci.
Pro koho je event určen a na co speciálně se mohou hosté těšit?
Digital Transformation Summit je otevřen všem, kdo se chtějí dále rozvíjet a poznávat nové možnosti. Ať už z Enterprise či SME sektoru, až po nadšence, kteří se tomuto tématu věnují nebo si jen chtějí prohloubit znalosti. Vše na jednom místě, to je smysl tohoto eventu. Bude možnost shlédnout praktické ukázky z reálných projektů, kde proběhla transformace, a hlavně zhodnocení jejich výsledků. Naleznete otázky na odpovědi na téma implementace a řešení tohoto kroku a v neposlední řadě nám představí své keynote vice president Salesforce pro CEE.
Jakému tématu se bude věnovat právě on?
Hrvoje Supic nám odpoví na otázku, jak Salesforce nahlíží na digitální transformaci. Věnovat se bude také pokroku v regionu CEE a vlivu COVID-19. Společnosti Salesforce vzrostly v průběhu 2. čtvrtletí příjmy o 29 %, což už je samo o sobě inspirativní. Společnost přitom v časech koronakrize podporovala nejen své klienty, ale finančně pomohla i mnohým dalším organizacím. Věříme, že jeho pohled bude pro účastníky summitu velkým obohacením.
Na jaké další hosty se můžou účastníci těšit?
Účastníci DTS, kterých je už teď registrovaných 150, se můžou těšit na online setkání se zástupci firem jako DPD, Bageterie Boulevard, Flowmon Networks, ČMSS, ČSOB Pojišťovna, Impact Hub a Salesforce.
Jejich zástupci představí témata jako řízení distribuční sítě během koronakrize, zavedení Cloud CRM do Enterprise společnosti, řízení obchodu a management partnerské komunity nebo optimalizace moderního marketingu. Podrobný program včetně časového harmonogramu najdou zájemci na webu summitu.
Program zakončíme live Q&A s hosty summitu a diskuzí. V případě osobního setkání bude navazovat networking a afterparty. V online verzi se nám Conferomatic postará o překvapení na konci večera.
Na co se zaměří právě závěrečná Q&A a diskuze?
Věnovat se bude výsledkům práce lidí, kteří se pro digitální transformaci rozhodli. Prostor necháme i na dotazy z publika. Myslíme si, že je důležité se na vlastní oči přesvědčit, jaké jsou benefity i rizika automatizace, a inspirovat se tak pro následující kroky. Jednu panelovou diskuzi jsme již pořádali a setkala se s velkým ohlasem jak u samotných speakerů, tak u posluchačů. Také proto chceme v této tradici pokračovat.
Všimli jsme si, že event plánujete organizovat v hotelu Corinthia společně s networkingem a afterparty. Co když se zpřísní koronavirová opatření?
Věříme, že i přes všechna opatření a překážky nenastane situace, kdy bychom se nemohli osobně zúčastnit. Avšak je dobré býti připravený, proto počítáme i s variantou, že bychom celé prostředí přenesli do interaktivního online světa. Na všechny překážky existuje řešení a my si stojíme za svým slovem akci uspořádat a inspirovat všechny, kteří o to mají zájem. Online svět od Conferomatic účastníkům poskytne nový zážitek z online eventu. Budou se tak moct pohybovat po online eventové ploše se svým avatarem, navštívit libovolné workshopy či networkovat se spíkry a dalšími účastníky eventu.
Jak se lze na summit přihlásit a kolik stojí registrace?
DTS je pro všechny zájemce zdarma. Potřeba je pouze online registrace. A poté už jen čistá hlava, dobrá nálada a popřípadě otázky, na které určitě najdete odpovědi.
Jiří Mach je CEO a zakladatel společnosti Enehano Solutions, která se zabývá automatizací a digitální transformací firem. Má 10 let zkušeností jako business konzultant v marketingu a obchodu, 15 let zkušeností v oboru softwarového vývoje a 10 let zkušeností s digitální transformací velkých firem. Je absolventem MFF UK v oboru softwarového inženýrství.