Digitalizace a umělá inteligence přinášejí do vzdělávání jak nové výzvy, tak i obrovské příležitosti. Zatímco dříve se studenti spoléhali na tištěné materiály a učitele jako na hlavní zdroje informací, dnes mají k dispozici velké množství dat a nástrojů, které jim umělá inteligence nabízí. Jak můžeme využít potenciál umělé inteligence, abychom připravili žáky na budoucnost, která je stále více ovlivňována technologiemi?
Eva Nečasová, spoluzakladatelka iniciativy AI dětem, vidí velký potenciál ve využití AI napříč učebními osnovami. AI může žákům pomoci lépe porozumět složitým konceptům, jako je matematika, nebo jim poskytnout personalizovanou zpětnou vazbu. Jednou z největších výzev je však překonat obavy učitelů. „Je potřeba odbourat bariéru strachu. AI může být naším spojencem, ne soupeřem,“ říká v rozhovoru pro Roklen24 Eva Nečasová. Klíčem k úspěšné implementaci AI do škol je však spolupráce všech zúčastněných stran.
Organizace AI dětem se aktivně podílí na vytváření nových metod a nástrojů pro využití AI ve výuce. Jejich cílem je, aby se AI stala běžnou součástí výuky a aby žáci měli možnost rozvíjet své digitální dovednosti. Jakým způsobem se zatím daří měnit český vzdělávací systém? Nejen to se dozvíte v následujícím videorozhovoru, který vznikl v rámci konference AI Helps & Health Stage v září na Pražském hradě.