Sony se chystá rozšířit internet věci do Evropy

Společnost Sony se snaží posílit „nový“ internet věcí (IoT z anglického Internet of Things) expanzí do Evropy, potvrdil šéf společnosti pro CNBC s odkazem na to, že japonský elektronický gigant hledá nové možnosti růstu. Internet věcí je nový trend v oblasti kontroly a komunikace předmětů běžného využití mezi sebou a uživatelem. Týká se tak zařízení, které jsou připojeny k internetu, od termostatů po inteligentní hodinky. Loni v červenci spustilo Sony internet věcí v Japonsku. V současné době je tento business velmi malý – čítá asi 20 až 30 lidí. Nyní však plánuje společnost rozšíření do Evropy s tím, jak zájem o internet věcí stoupá.

Vítejte v budoucnosti: Internet věcí

„V současné době náš IoT business čítá asi 20 nebo 30 lidí. V Evropě se budeme snažit nastavit v počáteční fázi obdobnou velikost, kterou se budeme snažit postupně rozšiřovat,“ poznamenal CNBC Hiroki Totoki, výkonný ředitel mobilních služeb Sony.

Vznikající divize dosud dosáhla dohody se startupem z oblasti autonomního řízení ZMP, vyrábějícím bezpilotní letouny. Společnost Sony bude poskytovat kamery, telekomunikační sít a technologie z oblasti robotiky. Začátkem tohoto roku Sony koupila izraelskou Altair Semiconductor – společnost, která dělá čipy, které umí připojit zařízení k internetu.

Hodně se zaměřujeme na B2B a B2B2C, říká Totoki k oblasti, kde vidí šanci na opakované výnosy a licenční obchody. Připouští, že spotřebitel se na tomto trhu „nerozvíjí“ tak rychle, jak „jsme se původně předpokládali“. „Nebudeme vzdávat spotřebitelský business, ale B2B a B2B2C business je v oblasti internetu věcí mnohem efektivnější,“ poznamenal Totoki.

SimpleCell a T-Mobile do konce roku postaví síť pro internet věcí

Totokiho komentář přichází v době, kdy celkový růst trhu se smartphony zpomaluje a Sony se snaží stabilizovat svůj mobilní business tím, že se vydává do „nových“ oblastí. Nedávno snížila svou celoroční predikci prodeje chytrých telefonů pro fiskální rok 2015, ale v období tří měsíců, končících 31. prosince, vzrostl provozní zisk divize, podle oficiálních výsledků, o 133 procent. „Vývoj nového podnikání, jako je internet věcí, je důležitou oblastí, abychom rostli v budoucnosti. Neměli bychom se spoléhat pouze na smartphone služby,“ poznamenal Totoki CNBC.

Newsletter