Fundlift: Jednoduché investování pro každého


17:01 • 21. února 2019

Tagy: ČR, Fundlift, investice, crowdfunding, Ambiente, Chefparade, Nafigate, ZEBRA GROUP, NWT, Bidli

Už jsme si vysvětlili, jak peníze ztrácejí hodnotu, proč je dobré je investovat, a představili jsme si koncept investičního crowdfundingu. Nyní přišel čas seznámit se s první investiční crowdfundingovou platformou v Česku – Fundliftem.

Když v roce 2016 spustila finanční skupina Roklen online platformu pro investiční crowdfunding Fundlift, otevřela se pro nadějné tuzemské projekty nová cesta k financování. Široká veřejnost při tom získala možnost podpořit své oblíbené firmy a získat za tuto podporu navíc úrok. Ať už jste fanoušek konkrétního projektu, drobný investor s teprve vznikajícím portfoliem nebo profesionál hledající velké investiční příležitosti, na Fundliftu můžete investovat v pár krocích.

A co vy? Chcete také podpořit nadějnou vizi a investovat?

Jak takové investování vypadá v praxi? Jednoduše se zaregistrujete, identifikujete se pomocí svých dokladů totožnosti a vyplníte investiční dotazník. Poté vložíte peníze na svůj investorský účet a vyberete si z projektů, které právě hledají své investory, a investujete jakoukoliv částku od 5000 korun. Díky tomu, že v rámci Roklenu má sesterská firma Fundliftu licence obchodníka s cennými papíry, za svoji investici získáte skutečný cenný papír. Jaké cenné papíry můžete nakupovat a jak který přesně funguje, o tom se pobavíme příště. Důležité je zmínit to, že právě licence, znamenající mimo jiné dohled České národní banky, jsou jedním z hlavních rozdílů, který dělá Fundlift unikátním oproti jiným platformám.

Projekty a společnosti, do kterých můžete své peníze investovat, mohou být z jakéhokoliv oboru, ale jedno mají společné – jsou něčím inovativní. V minulosti na Fundliftu uspěly známé gastronomické značky jako Ambiente nebo Chefparade, automobilka ZEBRA, nanotechnologická firma Nafigate nebo developerské projekty NWT a Bidli. Pro ně všechny představoval investiční crowdfunding nejen moderní alternativu financování, ale i zajímavý marketingový nástroj. Každý projekt, který se na Fundliftu objeví, předtím prochází výběrovým řízením. Prověřujeme nejen finanční výsledky společností, jejich business plán, ale i mnoho dalších nefinančních faktorů. Vždy si přitom vybíráme firmy, které už mají fungující produkt nebo službu na trhu. Není tedy překvapením, že výběrovým procesem projde jen drobné procento z žadatelů.

VIDEO: Proč být pozadu, když investovat dnes může každý

Celou kampaň spouštíme zpravidla na dva měsíce, a pokud se nepodaří vybrat 100 procent požadované částky, všechny peníze se vám vrátí zpět. To se nám ovšem tak často nestává, tudíž v případě získání předem stanoveného objemu finančních prostředků se emitují cenné papíry a investorům se začínají přičítat výnosy z úroků.

A takové úroky můžou brzy přijít i vám! Stačí, když se s námi pustíte do investování – jednoduše a bezpečně – na Fundliftu!

Investice na Fundliftu nejsou bez rizika. Rizika investování najdete zde.

RSS

Dominik Stroukal je držitelem doktorátu z ekonomie z Vysoké školy ekonomické v Praze. Vedle studia ekonomie absolvoval Fakultu sociálních věd UK, kde se věnoval sociologii médií. Tři roky byl předsedou Ludwig von Mises Institutu pro Českou a Slovenskou republiku, dva roky místopředsedou pro publikace. Přednáší na PPE programu VŠ CEVRO Institut, ekonomické předměty na Vysoké škole finanční a správní a na gymnáziu PORG.



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.