Budoucnost patří mobilům. Lidé chtějí „operovat“ s bankou odkudkoli


17:08 • 18. února 2020

Tagy: ČR, Moneta Money Bank, Banky, Inovace, Digitalizace, Mobilní platby

Digitální inovace je nesmírně důležitá. Pohodlný přístup k službám je minimální základ. To jde ruku v ruce s očekávanou dominancí mobilních telefonů. Pro nás to znamená nutnost vyvíjet mobilní, bezkontaktní platby a vůbec technologie spojené s mobilním bankovnictvím, aby lidé mohli provádět bankovní operace odkudkoli. Ve video rozhovoru to pro server Roklen24 uvedl Andrew Gerber, Chief Products & Marketing Officer Moneta Money Bank.

Jak moc jsou inovace důležité pro Moneta Money Bank?

Digitální inovace je pro Monetu nesmírně důležitá. Naši klienti dennodenně využívají pohodlný přístup k službám v různých odvětvích, a to stejné očekávají i od své banky. Je důležité, abychom dostáli očekáváním našich zákazníků a maximálně jim usnadnili život.

Jak můžou vaši klienti investovat přes mobil?

Vytvořili jsme v naší mobilní aplikaci platformu, díky které se klienti můžou přihlásit, vyplnit dotazník o svých investičních potřebách, vybrat si některý z našich investičních fondů a přímo z aplikace investovat. Zabere to méně než deset minut a klienti mají své investice plně pod kontrolou.

Skupina MONETA vykázala za rok 2019 čistý zisk ve výši 4 miliardy korun

Jaké technologie budou v budoucnu dominantní?

Vidíme dominanci mobilních telefonů. Dřív se to týkalo internet bankingu a podobně. Lidé dnes očekávají, že vše budou moci dělat z mobilu. Pro nás to znamená nutnost vyvíjet mobilní a bezkontaktní platby a všechny technologie spojené s mobilním bankovnictvím, aby lidé mohli provádět bankovní operace odkudkoli.

Jaké úlohy budou mít bankovní pobočky?

Pobočky mají v mnoha zemích stále důležitou úlohu, ale jejich role se mění. Pobočky bývaly místo, kam jste si přišel uložit a vyzvednout peníze a provést platby. To teď už lze provést přes mobil nebo bankomat. Vidíme budoucnost poboček s vyšší přidanou hodnotou, tedy jako místo, kde vám poradí a sjednají komplexnější produkty. Podle mě bude i nadále důležité mít pobočkovou síť, ale možná to v budoucnu bude úplně jiný typ.

Jak můžou vaši klienti přispět na dobročinné účely?

Umožnili jsme našim klientům přispět šesti charitám vybraných našimi zaměstnanci. Jde to přímo z mobilní aplikace. Je to velmi jednoduchý proces, kde si klient jednoduše vybere charitu, které by chtěl přispět, a pak hned může přispět z účtu pomocí aplikace Smart Banka. Je to první krok k tomu, aby lidé mohli snadněji přispívat na dobročinné účely.

Jednou z hlavních charit, kterou podporujeme, je Kuře. Tu podporujeme už řadu let a od roku 2020 budeme jejím generálním partnerem.

Andrew Gerber je držitelem bakalářského titulu z univerzity v Durhamu ve Velké Británii. Svoji karieru začal ve společnosti Bain and Company, v jejímž rámci pracoval v Austrálii, Švédsku a ve Velké Británii. Do bankovního prostředí trvale vstoupil v roce 2002 a od té doby pracoval v mnoha britských společnostech, včetně Royal Bank of Scotland, v niž zodpovídal za spotřebitelské úvěry včetně hypoték a dále za pojistné produkty. Před příchodem do MONETA Money Bank strávil pět let v Banca Comerciala Romana, rumunské pobočce skupiny Erste, kde pracoval na pozici seniorního vykonného ředitele pro retailové produkty a řízení segmentů. Od července 2016 zastává pozici Chief Products & Marketing Officer v MONETA Money Bank. V teto roli je pan Gerber odpovědny za strategii a výkon retailových produktů Banky, včetně vývoje produktů, nastavení cen a finanční výkon. Pan Gerber rovněž vede digitální transformaci Banky a analýzu zákazníků a vývoj CRM.
RSS

Vystudoval bakalářské studium žurnalistiky na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity, na Ekonomicko-správní fakultě stejné univerzity pak získal titul bakalář oboru Finance. Baví ho natáčet a stříhat videa.



Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.