Digitální inovace je nesmírně důležitá. Pohodlný přístup k službám je minimální základ. To jde ruku v ruce s očekávanou dominancí mobilních telefonů. Pro nás to znamená nutnost vyvíjet mobilní, bezkontaktní platby a vůbec technologie spojené s mobilním bankovnictvím, aby lidé mohli provádět bankovní operace odkudkoli. Ve video rozhovoru to pro server Roklen24 uvedl Andrew Gerber, Chief Products & Marketing Officer Moneta Money Bank.
Jak moc jsou inovace důležité pro Moneta Money Bank?
Digitální inovace je pro Monetu nesmírně důležitá. Naši klienti dennodenně využívají pohodlný přístup k službám v různých odvětvích, a to stejné očekávají i od své banky. Je důležité, abychom dostáli očekáváním našich zákazníků a maximálně jim usnadnili život.
Jak můžou vaši klienti investovat přes mobil?
Vytvořili jsme v naší mobilní aplikaci platformu, díky které se klienti můžou přihlásit, vyplnit dotazník o svých investičních potřebách, vybrat si některý z našich investičních fondů a přímo z aplikace investovat. Zabere to méně než deset minut a klienti mají své investice plně pod kontrolou.
Skupina MONETA vykázala za rok 2019 čistý zisk ve výši 4 miliardy korun
Jaké technologie budou v budoucnu dominantní?
Vidíme dominanci mobilních telefonů. Dřív se to týkalo internet bankingu a podobně. Lidé dnes očekávají, že vše budou moci dělat z mobilu. Pro nás to znamená nutnost vyvíjet mobilní a bezkontaktní platby a všechny technologie spojené s mobilním bankovnictvím, aby lidé mohli provádět bankovní operace odkudkoli.
Jaké úlohy budou mít bankovní pobočky?
Pobočky mají v mnoha zemích stále důležitou úlohu, ale jejich role se mění. Pobočky bývaly místo, kam jste si přišel uložit a vyzvednout peníze a provést platby. To teď už lze provést přes mobil nebo bankomat. Vidíme budoucnost poboček s vyšší přidanou hodnotou, tedy jako místo, kde vám poradí a sjednají komplexnější produkty. Podle mě bude i nadále důležité mít pobočkovou síť, ale možná to v budoucnu bude úplně jiný typ.
Jak můžou vaši klienti přispět na dobročinné účely?
Umožnili jsme našim klientům přispět šesti charitám vybraných našimi zaměstnanci. Jde to přímo z mobilní aplikace. Je to velmi jednoduchý proces, kde si klient jednoduše vybere charitu, které by chtěl přispět, a pak hned může přispět z účtu pomocí aplikace Smart Banka. Je to první krok k tomu, aby lidé mohli snadněji přispívat na dobročinné účely.
Jednou z hlavních charit, kterou podporujeme, je Kuře. Tu podporujeme už řadu let a od roku 2020 budeme jejím generálním partnerem.