Obchodování z mobilu je samozřejmost. Už i pro profesionály

,
11:30 • 4. června 2018

Tagy: Saxo Bank, umělá inteligence, High Frequency Trading, IT, sociální sítě, Twitter

Lidé dnes od obchodní platformy očekávají více. Chtějí být neustále připojeni. Přístup odkudkoli považují téměř za samozřejmost. Velkou změnou je určitě objem dat, který roste mnohem rychleji než kdykoli dříve. Objevují se nové krátkodobé trendy, které přicházejí a zase rychle odcházejí. Například tendence nechat se při obchodování hodně ovlivnit zprávami, které byly na Twitteru a dalších sociálních médiích. Serveru Roklen24 to řekl Alex Skolar, platform manager SaxoTraderPRO v Saxo Bank.

Saxo Bank představila novou obchodní platformu SaxoTraderPRO. Můžete v krátkosti vysvětlit, v čem přesně je nová a jaké jsou její hlavní benefity?   

Z této nové platformy jsme skutečně nadšení. Tato platforma staví na naší předchozí platformě Saxo Trader a zároveň obsahuje prvky SaxoTraderGO. První vlastností je tedy to, že jsme výhody obou platforem spojili do jednoho řešení. SaxoTraderPRO jsme vytvořili pro naše nejsofistikovanější obchodníky a také pro firemní klienty, zatímco platforma SaxoTraderGO bude i nadále sloužit širokému spektru drobných obchodníků a investorů. SaxoTraderPRO nabízí profesionální, ale zároveň snadné obsluhování tak, aby obchodníci mohli pohodlně využívat pokročilejší funkce. Příkladem je možnost nahlížet na knihy příkazů na úrovni dvě a možnost v reálném čase sledovat, co se s příkazy děje. 

Modul Depth Trader v SaxoTraderPRO je dostupný pro kotované nástroje (futures, akcie a CFD vydané na podkladovém vlastním kapitálu) u uživatelů s druhou úrovní předplatného tržních dat pro daný trh. Modul v reálném čase zobrazuje deset nejvyšších cen v knize objednávek pro každou burzu, kterou uživatel sleduje, a poskytuje transparentnější sledování aktivity daného nástroje tak, jak jsou na to zvyklí institucionální obchodníci. Depth Trader také uživatelům umožňuje zobrazit všechny vlastní objednávky v daném nástroji v kontextu aktuálního trhu a rychle zadávat, rušit či upravovat objednávky, aby mohli lépe řídit riziko.

Jak vnímáte konkurenční prostředí? V čem si myslíte, že budete lepší?

Makléři si pochopitelně konkurují v několika nabízených oblastech. Je to hlavně cena, rozsah nabízených produktů, nebo instrumentů, kvalita služeb a kvalita platformy. My ale chceme být na čele ve všech vyjmenovaných bodech. Na té nejvyšší instituční úrovni obchodování chceme nabízet platformu s obchodováním za nulové investiční náklady. Platformu, která je velmi snadno použitelná. Myslím, že se nám to daří.

Saxo Bank představuje novou obchodní platformu

Generální ředitel a zakladatel Saxo Bank Kim Fournais nedávno prohlásil, že Saxo Bank byla finančně technologickou společností dávno předtím, než se začal termín fintech vůbec používat. Co pro vás termín „fintech“ vlastně znamená?

To je těžká otázka, fintech může znamenat všechno, co si za tímto slovem představíme. Kim nicméně vždycky říkal, že jsme stejně tak technologická společnost, jako finanční. Kvalita naší technologie je výjimečná a stojí zatím vším, co nabízíme. Jako příklad můžu uvést třeba naše otevřené bankovnictví. Snažíme se nabízet otevřený přístup po celém světě všem našim klientům a partnerům a co se týče technologie, tak jsem opravdu na špičce. Kim také rád říká, že technologie funguje jako takový „rozrušitelský“ revoluční prvek, který se snaží otřást zažitým statem quo na trhu. My jsme se také vždy snažili být s tímto aspektem v souladu a demokratizovat investování a zajistit přístup na trh všem.

Jak je český, potažmo evropský trh připraven na open banking?    

Nejsem sice přímo expert na otevřené bankovnictví, ale Saxo Bank byla historicky zatím vždy na čele, co se týče otevřeného bankovnictví a věnovala se mu ještě předtím, než lidé tento termín vůbec začali používat. Open bankingu se věnujeme již od roku 2001, kdy jsme přijali prvního white label klienta. Naším dlouhodobým obchodním modelem je nabízet co největší množství služeb otevřeným transparentním způsobem. Ať již máme na mysli bankovnictví jako službu, či obchodování jako službu, otevřené API, všechny tyto věci máme již od roku 2015. Vždy bylo naším cílem umožnit klientům nad našimi službami stavět své vlastní, ať už se jedná o obchodní platformy, nebo něco jiného.

Plánujete novou obchodní platformu po technologické stránce ještě nějak dále rozvíjet?

Určitě ano. Je toho poměrně hodně, co bych k tomuto tématu mohl říci. Pokusím se být stručný. Z té čistě technologické stránky bychom chtěli poskytovat chytřejší obchodování, aby obchodníci mohli lépe sledovat svá data, protože objem dat, se kterými dnes pracují, se rychle zvyšuje. Chceme jim pomoci v tom, aby se v datech lépe vyznali a mohli se lépe rozhodnout ještě před tím, než začnou obchodovat a chtěli bychom jim umožnit chytřejší obchodování. Z obecnějšího hlediska máme nějaké plány s cloudovou podobou služby, která přinese lepší možnosti škálování a další výhody. Na tomto řešení nyní začínáme spolupracovat s Microsoftem.

Nová platforma je jak pro aktivní profesionály, tak firemní klienty. Jak se podle Vás mění povaha profesionálních obchodníků s tím, jak dorůstají nové generace?

To je velmi dobrá otázka. Já si nemyslím, že by se oproti minulosti měnilo něco zásadního. Faktem ale je, že se častěji objevují nové krátkodobé trendy, které přicházejí a zase rychle odcházejí. Byla zde například tendence nechat se při obchodování hodně ovlivnit zprávami, které byly na Twitteru a dalších sociálních médiích. Od toho se dnes zase rychle ustupuje. Lidé totiž přišli na to, že se podobným informacím nedá často příliš důvěřovat.

Velkou změnou je určitě objem dat, který roste mnohem rychleji než kdykoli dříve. Lidé dnes od obchodní platformy očekávají více, chtějí být neustále připojeni a přístup odkudkoli dnes považují téměř za samozřejmost. To pro nás byl velmi důležitý bod, když jsme vyvíjeli rozhraní pro novou platformu. Lidé sice stále nejdůležitější akce provádějí na počítači, kde mají komfort velkého monitoru, nebo více obrazovek, ale tytéž akce mohou pomocí úplně stejného přehledného rozhraní provádět také na mobilním telefonu, nebo tabletu.

 

 

Jakou roli bude mít podle vás při obchodování umělá inteligence?

Mohu opět mluvit jen za naši platformu, zde jsme nedávno začali nabízet služby, které upozorňují obchodníky na to, co by pro ně mohlo být zajímavé, nebo důležité a sami by si toho pravděpodobně vůbec nevšimli. Je to služba, která pomáhá lépe analyzovat vývoj a získat hlubší vhled do všech pohybů na platformě.  

Je dnes stále pro obchodníky problém přítomnost HFT (high-frequency trading) společností, které čistě díky technologické výhodě (rychlejšímu přístupu na burzy) získávají neférovou výhodu a skalpují velkou část běžných obchodů?

Myslím, že to již rozhodně není takový problém, neboť se výrazně zvýšila míra různých regulačních opatření. Obchodníci jsou také v tomto ohledu mnohem vzdělanější, než například před krizí z roku 2008 a vědí o rizicích, která na ně čekají. Za 20 let, co v oboru pracuji, mohu potvrdit, že se regulace zejména v posledních letech opravdu zvýšila a například k flash crashům na burzách dochází již opravdu jen výjimečně. V neposlední řadě do hry vstupujeme my, coby prostředník mezi drobnými obchodníky a poskytovateli likvidity, které si pochopitelně hlídáme. Běžný koncový obchodník tak může být bez obav.   

Alex Skolar je platform manager SaxoTraderPRO v Saxo Bank. Je zodpovědný za globální rozvoj SaxoTraderPRO, nové špičkové platformy pro aktivní obchodníky a institucionální klienty. V minulosti působil na různých pozicích například ve společnostech Ernst & Young, Merrill Lynch, Thomson Reuters nebo na Londýnské burze. 


Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.