Elektromobilita je budoucnost. I pro pražské metro


16:32 • 8. července 2019

Tagy: ČR, TPC INDUSTRY CZECH REPUBLIC, Fundlift, investice, Elektromobilita, elektromobil, Siemens, České dráhy

Použitím elektrovozidla odpadají emise. Výrazně snadnější je i klasická údržba. U elektrovozidel nedochází k výměnám filtrů a olejů jako u vozidel se spalovacími motory. Serveru Roklen24 to řekl Luboš Hodys, obchodní manažer a člen představenstva TPC INDUSTRY CZECH REPUBLIC, která se  orientuje na výrobu a prodej vozíků s elektrickým pohonem.

Jste vy sám zastánce elektromobilů?

Byl bych velmi špatným obchodním manažerem s produkty v oblasti elektromobility, kdybych nevěřil v jejich budoucnost. Ve vnitropodnikových a vnitroměstských provozech mají rozhodně elektromobily „navrch“, a to nejen díky ekologickému, ale také díky ekonomickému provozu. Použitím elektrovozidla odpadají nejen emise, ale výrazně snadnější se stává i klasická údržba. U elektrovozidel nedochází k výměnám filtrů a olejů jako u vozidel se spalovacími motory. Běžná údržba našich strojů je prakticky pouze v nabíjení a při použití trakční baterie v jednoduchém doplňování elektrolytu.

Jak vlastně vznikla společnost TPC INDUSTRY?

Akcionáři naší společnosti správně vyhodnotili potenciál ve výrobě akumulátorových výrobků, a to nejen díky ukončení výroby několika stávajících firem, ale hlavně zvyšujících se poptávek po čistých výrobních provozech, kde tyto ekologické produkty mají velké uplatnění. Z tohoto důvodu byla založena společnosti TPC INDUSTRY CZECH REPUBLIC, která se na tyto ekologické projekty primárně zaměřuje. Že to byl dobrý tah dokazují i ekonomické výsledky společnosti.

Co se skrývá za anglickou zkratkou firmy?

Jedná se o jednoduchou zkratku našich výrobních řad. T= tractor, tedy tahače, P= platform, tedy plošinové vozíky a C= cars, tedy vozidla.

Jaká je majetková struktura firmy?

Jsme akciová společnost se dvěma akcionáři, kterými jsou právnické osoby. Deset procent akcií vlastní slovenská společnost Gekkon s.r.o., respektive jejich jednatelé Jan Kůta a Vladimír Jágr. Majoritním vlastníkem s 90 procenty akcií je společnost AKIR & MITCHELL SERVICE s.r.o.

Kolik máte aktuálně zaměstnanců? O jaké se jedná pozice? Budete nabírat nové?

Dohromady máme 35 zaměstnanců, z čehož deset lidí je v obchodním oddělení a kancelářských profesích. Dvacet pět lidí je přímo ve výrobě. V samotné výrobě se jedná o svářeče, lakýrníka, montážní dělníky apod. V obchodě se jedná o obchodní zástupce pro Českou republiku a zahraniční trhy. Dále se jedná především o konstruktéry a vývojové konstruktéry. Nové zaměstnance nabíráme průběžně po celý rok. I přes situaci na pracovním trhu máme velmi malou fluktuaci zaměstnanců. Jedná se především o nové pozice.

Jaké je portfolio výrobků TPC INDUSTRY?

V naší společnosti jsme začínali s výrobou průmyslových plošinových vozíků a průmyslových tahačů. Tyto produkty slouží především k vnitropodnikové přepravě materiálů. Vyrábíme je ve standardním provedení. Naší hlavní devizou je ale možnost vyrobit tyto stroje přímo na přání a dle požadavků zákazníka. Dále je naším produktem výrobní řada CITY, jedná se o upravený plošinový vozík pro komunální potřeby a nově zahajujeme výrobu zcela nové koncepce komunálního vozidla z výrobní řady CITY II.

Našim zákazníkům dodáváme také manipulační techniku od ručně vedených vozíků až po čelní vysokozdvižné vozíky.

Můžete jmenovat největší klienty?

Například v letošním roce jsme dokončili dodávku celkem 52 strojů pro České dráhy. Pro společnost Siemens Mobility jsme dodali speciální vozík pro převoz podvozků pražského metra. Stroj byl specifický rozměry, nosností 7000 kg a tažnou silou 8000 kg. Výběrové řízení jsme vyhráli nejen díky tomu, že jsme prakticky jako jediní byli schopni splnit veškeré požadavky zákazníka. Osobně si vážím ale každého zákazníka, ať se jedná o pravidelného odběratele nebo o zákazníka s jedním strojem.

Plánujete expanzi do zahraničí?

Spousta produktů už v zahraničí jezdí, letos jsme rozšířili obchodní tým o kolegyně, které mají na starosti anglicky a německy mluvící země. Chceme rozšířit řady našich partnerů, kteří nás zastupují v jednotlivých regionech.

Můžete popsat, jak vypadá výrobní proces? Co všechno si děláte sami? Co kupujete?

Úplně v počátku se nový vozík nebo vozík vyráběný přímo na zakázku „narodí“ v našem konstrukčním a vývojovém oddělení. Jejich výstupem je kompletní výrobní dokumentace, která pak putuje jednotlivými odděleními. Následně je ve svařovně vyroben skelet a všechny kovové prvky vozíku. Tento skelet je poté v lakovně nastříkán a přesunut do finální fáze, montáže. Zde se již osadí skelet jednotlivými elektronickými a mechanickými součástmi a po finální kontrole je výrobek připraven k expedici.

Jaké jsou ceny jednotlivých vozíků a tahačů?

Ceny se velmi liší. Záleží nejen na velikosti stroje, ale také na jeho výbavě a zda se nemusí celý stroj projektovat zcela od začátku, tedy že stavíme úplně nový stroj přesně dle požadavku zákazníka. „Základní“ verze začínají okolo 300 tisíc korun bez DPH. Cena se ale při zcela specifických požadavcích může dostat výrazně výše.

Kolik produktů jste již celkem vyrobili?

Celkově jsme vyexpedovali zákazníkům od roku 2016 již 250 našich výrobků. Jednalo se jak o průmyslové vozíky určené pro vnitropodnikový provoz, tak i vozíky určené pro vnitroměstský provoz, a to především v komunální sféře.

Proč jste si pro jeden ze zdrojů financování vybrali investiční platformu Fundlift?

Jsme úspěšná, mladá a rychle se rozvíjející firma, která má dokonce jedinečný produkt na trhu, kterým je akumulátorové komunální vozidlo CITY II. Přesně proto dle nás zapadáme do skupiny firem, u kterých je možné využít moderní způsob financování, kterým Fundlift bezesporu je. Zároveň můžeme nabídnout případným investorům zajímavé zhodnocení jejich investic.

Na co budou peníze, které získáte od investorů, využity?

Finanční prostředky bychom chtěli využít především pro náš nový projekt komunálního vozidla CITY II. Jednalo by se především o celoevropskou homologaci vozidla v kategorii N1 (malé nákladní vozidlo) tak, abychom vyhověli požadavkům i našich zahraničních partnerů, kteří mají velký zájem o uvedený typ vozidla. Dále by se jednalo o vývoj a konstrukci nových typů komunálních nástaveb.

Co všechno komunální vozidlo CITY II dovede? Můžete jej popsat?

Jedná se o zcela nový typ komunálního vozidla s akumulátorovým pohonem, který jsme kompletně vyvinuli a vyrobili prototyp pro schválení v kategorii N1 (malé nákladní vozidlo) pro český trh. Spousta zákazníků po nás tento typ stroje požadovala zvláště poté, co se spustila možnost získat dotace na tento typ vozidla. Máme zpracovanou a vyrobenou variantu vozidla s třístranným sklápěčem a plně akumulátorovým pohonem. Nosnost 1500 kg plně dostačuje k mnoha dalším variantám nástaveb pro využití v komunálních a technických službách.

Jaké jsou vaše cíle pro letošní rok?

Letošní rok je pro nás především ve znaku expanze obchodních aktivit na zahraniční trhy a samozřejmě nového komunálního vozidla CITY II, které se po několika letech vývoje dostalo do fáze funkčního prototypu s následnou homologací v kategorii N1. Otevřely se nám tím nové možnosti a zvětšilo se portfolium zákazníků nejen v Čechách.

A dlouhodobá vize firmy? Čeho byste chtěl dosáhnout?

Rozhodně se stát jedničkou na trhu s komunálními vozidly s akumulátorovým pohonem. Během naší tříleté historie se nám povedlo vypracovat se na lídra trhu v oblasti průmyslových plošinových vozíků. S naším vozidlem CITY II vidím tento cíl splnitelný.

Luboš Hodys se již 15 let věnuje oblasti manipulační techniky v B2B obchodu. V současné chvíli ve Společnosti vede celý obchodní tým včetně obchodníků pro zahraniční trhy. Jeho postavení je také v představenstvu, kde je jeho členem.
Napsat autorovi RSS

Vystudoval mediální studia na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Pracoval v ekonomické a centrální redakci ČTK jako subeditor, později jako zpravodaj se zaměřením na energetiku. Jako šéfredaktor vedl zpravodajský server iUHLI.cz, který se zaměřoval na hnědouhelný sektor a energetiku. Je šéfredaktorem ekonomického a investičního portálu Roklen24.cz.



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.