Chill out zóna, terasa. Nové call roomy. xPORT se rozrůstá

, ,
17:39 • 19. prosince 2018

Tagy: Startup, Coworking, firmy, školy, xPORT

xPORT byznys akcelerátor Vysoké školy ekonomické, který se zaměřuje výlučně na B2B startupy, se rozrůstá. Jeho cílem je vytvořit zázemí pro firmy a komunitu firem, která spolu bude sdílet svoje úspěchy i neúspěchy. Video Roklen24 ukazuje jeho nové prostory - chill out zónu, nové call roomy a zasedací místnosti. 

Co rozšíření prostor xPORT znamená?

Ota Novotný (ředitel xPORT VŠE): Není to jen rozšíření prostor jako takových. To by asi nebylo tak důležité, ale je to rozšíření možností, které xPORT přináší nejenom pro studenty Vysoké školy ekonomické, ale i pro startupy v Praze. Díky novému patru spouštíme nový program pro post-akcelerované týmy. To jsou týmy, které už nějakou dobu existují, mají svůj produkt a už ho jednou či dvakrát prodaly, ale potřebují se soustředit na to, aby z toho udělaly opravdu byznys. To znamená, aby měly predikované prodeje po nějakou delší dobu, což je požadavek investorů pro nějaké další série investování.

Jak dlouho xPORT funguje a jaké startupy tu jsou?

Noema Hipká (PR & Marketing Manager xPORT): xPORT byznys akcelerátor Vysoké školy ekonomické funguje už téměř čtyři roky. Za tu dobu xPORTem prošlo už 80 projektů. To, co momentálně hledáme, jsou B2B startupy.

Co je cílem xPORTu?

Jakub Stránský (Project manager xPORT): Cílem xPORTu je vytvořit zázemí pro B2B firmy a komunitu firem, která spolu bude sdílet svoje úspěchy i neúspěchy tak, aby se firmy poučily z úspěchů i neúspěchů těch kolegů, kteří zde sedí. Aby neopakovaly chyby, které už někdo před nimi udělal tisíckrát po tisící první.

Jaké typy startupů zde sídlí?

Jakub Stránský: Jsou to úplně začínající firmy, které vůbec přemýšlejí, na jakou cestu se vydat. Jestli to podnikání má být startupové, jestli chtějí přijmout investora a vydat se na cestu za co nejrychleji rostoucími tržbami, anebo jestli chtějí postavit menší firmu na vlastních nohách. Druhá skupina firem jsou firmy, které už mají hotový produkt a platící zákazníky, ale chtějí škálovat rychleji. Chtějí dělat lépe prodej a chtějí vlastně připravit svůj prodejní tým na rychlé škálování. Tam už bývá startupová mentalita zakořeněná.

xPORT
V lednu 2019 to budou již čtyři roky, co Vysoká škola ekonomická v Praze spustila podnikatelský inkubátor xPORT Business Accelerator. Ke svému čtvrtému výročí spustil nový post-akcelerační program B2BStars, pro který na Venture Summitu otevřel speciálně přistavěné patro. Zaměřit se chce výlučně na B2B startupy. xPORTem prošlo více než 80 startupů včetně dnes již fungujících B2B firem jako Sens Foods, LS Interactive, Hugport, Techambition nebo Amio.

 

 



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.