Japonská centrální banka ukončila režim záporných sazeb a cílení výnosové křivky. Kurz jenu oslabil k 150,00 USDJPY. Dolar se obchoduje v zisku pod 1,0870 za euro. Koruna oslabila nad 25,20 za euro.

Koronakrize jako faktor strachu. Kyberútočníci toho umí využít

Dokonce ani Twitter neodolal hackerům. Co pak mají dělat mnohem menší firmy s menšími zdroji? Pandemie řadu z nich přinutila dělat spoustu věcí v online prostoru. Najednou musely věnovat mnohem větší pozornost vlastní obraně v digitálním světě. Jaké hrozby přinesla koronakrize pro IT bezpečnost společností? Podívejte se na video s IT expertem firmy Soitron Davidem Dvořákem.

Jak se firmy vypořádaly s bezpečností během pandemie?

Období pandemie je pro firmy negativním faktorem z hlediska kybernetické bezpečnosti. Je třeba ale říct, že počet i složitost kybernetických útoků roste bez ohledu na tyto externí vlivy.

Během pandemie jsme zaznamenali skokový nárůst zranitelnosti firem. Ty byly donuceny více používat online prostředí. Svou běžnou operativu, kterou vykonávaly mimo kybernetický prostor, začaly dělat právě přes internet nebo jiné digitální kanály. To je rychle přimělo změnit své chování. A ne vždy byly úplně připraveny na to, jak se vypořádat s kybernetickými hrozbami, které v tom prostoru existují.

Přibylo během pandemie hackerských úroků nebo si naopak dali útočníci pauzu?

Myslím si, že počet útoků kontinuálně roste. Přibyla větší šance útočníků uspět. V online prostoru totiž přibyly technologie nebo účastníci, kteří nebyli připraveni na digitální komunikaci. Koronakrize přinesla faktor strachu, na kterém se kyberútočníci uměli úspěšně svézt.

Jaké kroky doporučujete firmám udělat v případě kyberútoku?

Velmi známá statistika uvádí, že firmy zaznamenají útok v průměru až za 211 dní. V okamžiku detekce tedy už útočník nadělal výrazné škody. Firma musí v první řadě zjistit rozsah škod. Potom podle toho přizpůsobit scénáře záchrany.

Společnosti budou více využívat home office. Jak se v tomto případě chovat? Není to skrytá hrozba?

Domácí zařízení jsou skrytou hrozbou právě proto, že nejsou řízena hlavně z hlediska rizik a kybernetické bezpečnosti.

Koronakrize firmy přinutila používat digitální média a home office se v principu stal standardem. Nyní se společnosti potřebují vrátit zpět a udělat si svoje domácí úkoly. Jde o rozvržení architektury, identifikaci rizik a přizpůsobení implementace digitální platformy pro všechna rizika, která tam existují.

Newsletter