Konopnému trhu chybí zákazník. Musíme ho vytvořit


09:47 • 2. června 2019

Tagy: Marihuana, Konopí, Startup, podnikání, ČR, zdraví, farmacie

Před deseti lety bylo konopí tabu. Lidé neznali veškerý potenciál, který může světu přinést. Troufám si tvrdit, že právě aktivity moje a mého týmu pomohly změnit názor společnosti a prorazit bariéry, které stály mezi konopím a zákonem. Stálo nás to spoustu času a trvalo to několik let. Zaváželi jsme farmářské trhy a metroboxy, v nákupních centrech jsme mazali kolemjdoucí konopnou mastí, budovali jsme naši korporátní identitu. Věděl jsem, že ostatní evropské země mají náskok i díky dotacím. Snažili jsme se je dohnat.

I když se trh uvolnil a konopí je všude, je stále kam se posouvat a byznys zefektivnit. Když jsme začínali s konopím, bylo nás v EU tak deset firem. Dnes jich jsou stovky, možná tisíce. Někteří by je považovali za konkurenci a byla by to pravda. Když ale začnete ve všem vidět pozitivní a motivační smysl, zjistíte, že právě tato konkurence dává vzniknout novým možnostem, nápadům, inovacím, a co je z mého pohledu aktivistického obchodníka s konopím nejlepší, mohou vzniknout startupy, které si vybudují milionovou hodnotu.

Právě takový potenciál vidím v sektoru B2B, pro který plánujeme vytvořit platformu moderního obchodu. Máme v plánu vytvořit celosvětový katalog firem a aktuálně hledáme partnery, které láká konopný rozmach. V plánu jsou informační systémy, které generují databázi klientů dané komodity a slibují vysoké zisky.

Na začátku jsem v médiích viděl úspěšné muže předhánět se v tom, kdo je lepší obchodník, kdo má lepší výsledky a jaké šílené nápady do budoucna lidé mají. Je pravda, že jsem tehdy netušil, že se stanu společností vnímaný jako jeden z nich, a dokonce nejvíce skloňovaný na trhu budoucnosti. Měl jsem prostě jen vizi, která se za pár let zhmotnila na celém světě, ale hlavně to byla moc tvrdá práce. Hodně jsem studoval Da Vinciho a Nikolu Teslu, kteří mě motivovali tím, že se vždy řídili svým pocitem, který se nakonec ukázal jako nejlepší. Věřil jsem knihám, ale netušil jsem, že během pár let budu patřit do první desítky lidí na světě, kteří mají hlavní slovo či vliv v konopném odvětví. Vždy jsem si říkal, že pokud dělám něco pro lidi, nemůže se mi nic stát a jestli se něco stalo, tak to vždy mělo svůj důvod, který vedl k růstu, rozhledu, nasazení a bystrosti.

Dnes, v době, kdy jsme společně s velkými lidmi dokázali konopný start urychlit, jsme svědky toho silného náporu, toho chtíče, jak se předhánějí ty miliardové investice do konopných startupů. Jsem pořád střízlivý a pořád si myslím, že mám obchodní a strategický rozhled mnohem dále než nově vznikající společnosti a že se musí jet “step by step“. Konopnému trhu stále chybí zákazník a musíme ho nejdříve vytvořit. Jednoho dne jsem se chtěl podívat, jak jsou na tom mí kolegové z minulosti, překvapilo mě, že byl problém je najít. Protože zanevřeli na sociální sítě a média obecně, zanikli, nechali se předběhnout. Nové a dravé společnosti se konopného nástupu okamžitě chopily a když se ohlédneme, co že se to vlastně děje, a že konopí je opravdu více probíráno než kryptoměny, zjistíme, že jsou zde nově vznikající možnosti a jednou z dalších bude právě katalog konopných firem. Těch tisíce firem, které se nyní čvachtají v brouzdališti. Brzy se ponoří do oceánů možností a ty bude někdo opět koordinovat. Konopí bude zpět a jeho zdravotnické, industriální, chemické a další odvětví bude stále růst.

Tím, že jsem nenašel své staré známé, jsem zjistil, že vlastně to nejlepší, co se teď děje v inovačním pochodu, bude informační neznalost. Pro řady B2B obchodníků neexistuje žádná platforma, kde by měli profil výrobci - podobně jako na Kompassu, který se zajímá o komplexní informace. Kompass ale není tvůrčí v nových sektorech a nemá podporu pro studenty, kterým bude patřit zóna tohoto obchodování. Rozhodl jsem se to opět jako první změnit nebo spíše to udělat správně, s úmyslem jednoduchosti a využití. Takže pokud jsem dnes ve světě jedna z nejvíce sledovaných tváří na Linkedin a navíc špičkou konopného světa, jsem si jistý, že tuto možnost budou firmy využívat, sdílet, budou se snažit na platformě vypadat dobře a co je nejdůležitější, budou nás doporučovat a my zase je. Budou inzerovat a vystavovat své nabídky, budou chtít znát aktuální novinky ze světa i zaměření, kudy se vydat správně, hlavně ekonomicky a strategicky.

Vlastním klíčové domény cannabisssativa.shop a cannabissindica.shop a vzhledem k tomu, že už samotná doména bude algoritmy vyhledávačů dobře čtená, tak i obsah ještě umocní její organické vyhledávání a posune ji na první místo. Mělo by to fungovat vlastně úplně jednoduše:

  1. Obchodník se zdarma zaregistruje a na svém profilu bude moci přidávat fotky, komunikovat aktuality svých aktivit a sdílet kontakty.
  2. V rámci platformy se bude moci přihlásit k odběru novinek a dostávat denně zprávy o last minute akcích nebo přesně ty, které chce znát, například výhodný nákup/prodej.
  3. Pokud si bude přát tyto profily stáhnout spolu s dalšími důvěrnějšími informacemi do svého počítače, tak bude obsah zpoplatněn a  za pár dolarů bude možné v excelové tabulce vyfiltrovat přesně tu možnost, kterou hledáte.
  4. Novinky z vědy a obchodu denně na hlavní straně. Na hlavní straně budou aktualizovány novinky z vědy, obchodu a legislativy. Směr, kterým se má výrobce ubírat, aby uspokojil klienta.
  5. Na hlavní straně bude i bazar a online tržiště, zde si klient bude moci zaplatit svůj prostor.

Celý web má pomoci se orientovat v cannabinoidní sféře, a to nejen v kosmetice a farmacii. Budeme sdružovat všechny, kteří pracují s konopím. Dáme prostor akciím i novým trendům a budeme stále cílit na B2B obchodování.

Myslím si, nebo lépe řečeno, jsem přesvědčený, že toto bude obrovská věc. Pro svůj nový projekt hledám partnery a investory. Mám ale obavy, že čeští investoři zatím nechápou, co obchod s touto komoditou představuje. Já osobně jsem přesvědčený, že když nyní nastoupí do tohoto obrovského trendu, budou překvapeni, jak rychle roste. Takže pokud si někdo myslí, že kryptoměny zasáhnou svět více, než se jim předvídá, tak ať nadále doufá a věří. Po konopí bude stále větší poptávka a bude nahrazovat mnoho dnes život pohánějících možností na planetě Zemi.

 

Možná si o mě někteří řeknou, že jsem blázen, a já jim za to děkuji. Kdyby si mysleli, že jsem normální, mohlo by mě to urazit. Stejně jako Elon Musk i já jsem přesvědčený, že vše je o týmu lidí, a i tento tým se mi povede postavit.

Na poli konopného byznysu mám ještě veliké plány. Dokázal jsem, že i tak kontroverzní produkt, jako je konopí, lze poctivou prací přiblížit veřejnosti, a právě díky mojí obchodní síti se většina českých konopných firem stala výdělečná. Budu rád, pokud pro své plány najdu partery se stejným vizionářským pohledem, jako je ten můj, ale pokud se to nepodaří, nebudu se bát svůj nápad odvézt za oceán.

RSS

Vystudoval učiliště a do obchodu se ve svých začátcích dostal jako podomní obchodník. Stal se z něj úspěšný Dj na Ibize. Své místo našel v konopném byznysu. Stál u zrodu značky Carun, kterou vedl a byl jejím CEO. Aktuálně se věnuje síti Konopných lékáren a vývoji značky konopných produktů Hempin a CBD Spray. Zároveň působí jako tiskový mluvčí zápasníka MMA Jiřího “Denisy” Procházky a má na starost sponzoring. Neustále se sám vzdělává, aktuálně se věnuje neuromarketingu a reklamní textařině. Jeho vzorem je Nikola Tesla.



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.