Burrito Loco chystá další pobočku v centru Prahy

Burrito Loco připravuje další pobočku v centru Prahy. S konceptem chce ale prorazit také v dalších městech. K tomu však bude zapotřebí správných lokálních partnerů – pokud jsou takoví zájemci mezi investory Fundliftu, máme dveře otevřené, říká v rozhovoru pro server Roklen24 Glenn David Spicker, spoluzakladatel a většinový vlastník konceptu a značky Burrito Loco.

Na co jste využili peníze, které jste získali od investorů na investiční platformě Fundlift?

Z velké části na otevření nových poboček v Seifertové ulici v Praze a v Plzni. Plzeňskou pobočku jsme bohužel byli nuceni po zhruba roce zavřít a investici z velké míry odepsat. Ale i to patří k podnikání. Z této zkušenosti jsme se však poučili a rozhodli jsme se, že v dalších městech budeme hledat vždy lokální partnery, kteří místo dobře znají a dokáží dennodenně dohlížet na správný chod pobočky.

Pomohla kampaň také v marketingu?

Ano, díky tomu, že jsme byli jedním z prvních dvou projektů na Fundliftu, jsme pocítili i rostoucí povědomí o značce.

Burrito Loco byl první projekt, který na Fundliftu úspěšně získal financování. Splacením jeho závazkům vůči investorům se úspěšně uzavírá cyklus první naší kampaně. Investoři realizovali výnos 8 % p.a., po dobu trvání projektu nedošlo k žádnému zpoždění z hlediska připisování úrokových plateb, a jistina byla včas řádně navrácena. Pro Burrito Loco kampaň na Fundliftu představovala zviditelnění se a získání růstového financování pro budování dalších provozoven, Spolupráci vnímáme velmi úspěšně a projektu Burrito Loco přejeme, aby se mu i nadále dařilo, říká CEO Fundliftu Radek Musil.

 

Jak probíhala komunikace s investory?

Primárně jsme komunikovali přes Fundlift zasíláním pravidelných zpráv o vývoji klíčových ukazatelů společnosti.

Jak se nyní daří Burritu?

Poslední rok byl pro nás, stejně jako pro všechny v restauračním odvětví, relativně obtížný. Zvyšující se náklady na mzdy, suroviny a energie mají negativní vliv na naši ziskovost. Přestože stále hledáme další vhodné prostory, revidovali jsme plány na otevírání nových poboček. Zároveň jsme mnohem vybíravější, dáváme si například pozor, aby nedocházelo ke kanibalizaci našich stávajících provozů. Také více pracujeme na řešeních v oblasti online objednávek a cateringu, které by měly rozšířit náš potenciální okruh zákazníků.

Kolik máte aktuálně zaměstnanců?

Více než 150 v celé pobočkové síti.

Můžete čtenářům připomenout koncept přípravy jídel v Burrito Loco?

Centrální kuchyně zajišťuje přípravu směsí mas, fazolí a sals, které následně distribuujeme čerstvé každý den do našich poboček. Směs  připravujeme dle naší unikátní receptury pomocí koření, které si dovážíme přímo z Mexika. Následně si jednotlivé pobočky samy upravují zeleninu a zeleninové směsi jako například Pico de gallo a připravují objednávky našim zákazníkům.

O jaká jídla mají lidé největší zájem?

Náš bestseller je hovězí Burrito Grande o váze přes půl kilogramu, které v sobě kombinuje směs masa, fazolí, salsy a zeleniny. To vše je pak zabaleno v pšeničné tortile. Velmi populární se ukázal také náš nedávný speciál – burger s proteinem Beyond Meat, který má ambice být vegetariánskou alternativou masa. Patrně i vzhledem k tomu, že 15 procent našich zákazníků si objednává vegetariánské verze našich produktů. 

Jak jste spokojeni se službou Dáme Jídlo?

Nějakou dobu nám trvalo, než jsme se se segmentem delivery služeb dokázali naučit pracovat. Náš koncept je u mnoha produktů založen na bázi „build your own“, tedy že si můžete vybrat ingredience, které chcete a které nechcete. To samé jsme se snažili umožnit zákazníkům i při online objednávkách, ale ukázalo se, že je to velmi obtížné. Zejména v provozních špičkách je téměř nemožné dodržet vysokou kvalitu v kombinaci s rychlostí dodání objednávky zákazníkovi. Byli jsme proto nuceni omezit tuto možnost. Navíc je pro nás poplatek za doručení jídla velkým zásahem do hrubé marže.

Částečným řešením se ukázalo zvyšování hodnoty průměrné objednávky. Tím se nám daří zachovat alespoň absolutní ziskovost v tomto prodejním kanálu. Jakmile si ale každý koncept  toto vyladí, bude online prodej nezbytnou součástí.

Můžete přiblížit franšízovou spolupráci?

Hledáme podnikavé lidi v Praze, Brně, Bratislavě a i dalších větších městech, kteří mají zájem získat vlastní podnikání s dlouhodobou perspektivou tzv. „na klíč“. Důležitým předpokladem úspěchu nejsou předchozí zkušenosti v gastronomii, ale podnikavost a orientace na zákazníka. My, jakožto master franšízant, jim zajistíme pomoc při vybudování pobočky, veškeré produkty, receptury a celkové nastavení kontrolních a administrativních mechanismů, které je třeba následně dodržovat a kontrolovat.

Můžete Fundlift jako možnost získat finance od investorů doporučit? Co byste vyzdvihl?

Určitě, Fundlift můžeme doporučit i dalším konceptům. Velkou výhodu mimo zajištění samotného financování vidíme v oslovení širokého okruhu potenciálních zákazníků a zvýšení povědomí o značce.

Plánujete otevření dalších poboček? Třeba i mimo hlavní město?

V Praze nyní připravujeme další pobočku v centru, ale rádi bychom s naším konceptem prorazili samozřejmě i v dalších městech. K tomu však bude zapotřebí správných lokálních partnerů – pokud jsou takoví zájemci mezi investory Fundliftu, máme dveře otevřené.

Glenn David Spicker je spoluzakladatel a většinový vlastník konceptu a značky Burrito Loco založené se společníkem Scottem Kellym v roce 2012, která se od té doby rozrostla na 10 poboček v Praze. Kromě sítě Burrito Loco jeho další podnikatelské aktivity zahrnují například Muzeum Komunismu, restaurace Agave a Cali Brothers nebo vyhlášený jazz club „U malého Glena“.  

Newsletter