Cesta pro Spotify? Jak vydělat na streamování hudby?

Čistá ztráta švédské hudební společnosti Spotify loni činila 194 milionů dolarů. Jaká bude v tomto roce? QQ Music, čínská verze globální hudební streamovací služby, naznačuje, jak být ziskový, alespoň podle slov generálního ředitele hudební divize QQ Music mateřské společnosti Tencent Wu Weilina.

Jak to, že QQ Music zažívá úspěch tam, kde Spotify bojuje? Odpověď – Tencent. Kromě streamování hudby má tento tech a e-commerce obr také dosah na sociální sítě, herní platformy a na obrovsky populární WeChat messaging aplikaci, která má více než 700 milionů aktivních uživatelů. Masivní dosah společnosti do čínské populace znamená, že má pevnou vyjednávací pozici s nahrávacími společnostmi, která jí pravděpodobně pomáhá zajistit výhodné licenční dohody. Díky velikosti Tencent má QQ Music také kolosální uživatelskou základnu 400 milionů aktivních měsíčních uživatelů. Pro srovnání, Spotify jich má 100 milionů.

Kromě dosahu má QQ Music díky Tencent další významnou výhodu – platforma neexistuje ve vzduchoprázdnu. QQ Music je integrovaná hudební a zábavní platforma a vedle tradičního měsíčního předplatného nabízí také „nestreamovací“ služby, jako vstupenky na koncerty či exkluzivní stahování skladeb. Zvyšuje tím pravděpodobnost, že zákazník bude ochotný platit. 

O2 se dohodla se Spotify, že nebude zákazníkům účtovat data

Newsletter