S kým si píšeš? Ále, se svou bankou….


12:51 • 29. června 2016

Tagy: FinTech, FinTech Daily, Banky, Facebook, Mobilní platby

Éra osobních návštěv banky končí a začíná doba mobilů. Potvrzuje to fakt, že každá banka má svou vlastní mobilní aplikaci, prostřednictvím které mohou klienti spravovat své účty. Pravdou ale je, že v tomto případě jde o „další krám do chalupy“ zabírající paměť telefonu. Vše lze vyřešit jinak, a to bez potřeby stahování kdejakých novot. Vítejte ve světě nové bankovní komunikace.

Nadcházející éra bude klientům umožňovat komunikaci s bankou, ať už textovou či ústní, za použití aplikace Facebook Messenger, Slack nebo prostřednictvím obyčejné SMS. Tuto komunikační revoluci má na svém kontě nová platforma pracující s umělou inteligencí, kterou vytvořila společnost Kasisto, za níž stojí známá SRI International. Její nová služba nazvaná „KAI Banking on Messaging“ využívá technologii zpracování přirozeného jazyka, rozeznání řeči a umělou inteligenci k tomu, aby banky mohly řešit klientské dotazy, předvídat potřeby a zároveň poskytovat přehled o pohybech na účtu.

„Pomocí KAI Banking měníme představu o tom, jak mohou zákazníci komunikovat se svou bankou,“ přepisuje server Forbes slova CEO společnosti Kasisto Zora Gorelova. „Věříme v transformaci bankovnictví do životního stylu, a to včetně všech finančních služeb.“

Nová platforma obsahuje jednoduše integrované rozhraní pro programování aplikací včetně vývojových nástrojů, aby ji tak banky mohly jednoduše spárovat s vlastními virtuálními asistenty. Jako první chce KAI Banking uvést do provozu Royal Bank of Canada, která se řadí mezi přední finanční instituce využívající nejnovější mobilní technologie.

Jak KAI Banking funguje, se můžete dozvědět v tomto videu.

„Využitím KAI Banking společně s naší službou RBC Secure Cloud můžeme s klienty pracovat prostřednictvím jejich oblíbených textových aplikací. I přesto, že stále půjde o komunikaci s bankou, lidé by se měli cítit, jako když si píší se svým přítelem, samozřejmě za předpokladu maximálního zabezpečení,“ řekla pro Forbes Linda Manitaová, viceprezidentka Royal Bank of Canada. „Už teď máme připravenou pilotní verzi programu, jak dostat novou komunikační službu ke svým klientům.“

Klíčovým aspektem je začlenění služby KAI do aplikací, které uživatelé, především mileniálové, využívají nejvíce.

„Lidé nejvíce času tráví používáním tří aplikací – Facebook, Messenger či WhatsApp a YouTube,“ řekl Gorelov. „V USA je nejvyužívanější bankovní aplikací Amex, která předběhla dalších pět set jiných. Jde o tedy o silně předimenzovanou oblast. Proto je naším cílem přinést něco, co by bylo součástí služeb, které klienti využívají denně, a umožní jim naprosto intuitivní a zároveň elegantní možnost komunikace s bankou.“

Pojem „fintech“ je v podstatě zkrácení a spojení slov „finance“ a „technologie“. Jedná se o fúzi správy financí s technologickým sektorem, který zahrnuje internet, mobilní a sociální technologie, cloud computing a mnoho dalších. Tedy de facto všechno, co inovuje současný finanční systém.

Do archivu článků FinTech Daily se podívejte ZDE

Napsat autorovi RSS

Absolvent Vysoké školy ekonomické, Národohospodářské fakulty. Dříve studoval na Gymnáziu Voděradská. Když se rozhodoval o zaměstnání, Roklen pro něho byla jasná volba. Mezi jeho záliby patří ekonomie, finanční trhy, rybaření a vaření.



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.