Morgan Stanley: Za letošek +25 %? Vsaďte na „mrtvé“ odvětví


19:44 • 15. února 2017

Tagy: Morgan Stanley, Akcie, americká ekonomika, média, Amazon, Netflix, investice

Americká banka Morgan Stanley sází na nákup akcií „mrtvého“ odvětví, které v poslední době sužuje razantní úbytek zákazníků. Který segment slibuje zhodnocení 15 až 25 % do konce roku 2017?

„Morgani“ v tomto směru důvěřují mediálním společnostem, především pak těm působícím v online přenosových službách. Firmy, jako je například Netflix či Amazon, by letos měly profitovat z návratu diváků, na který pak posléze naváže reklamní boom.

„Pokud se zaměříme na dohlednou budoucnost, v případě televizní distribuce předvídáme akcelerující návrat růstu tržeb, který bude následován zlepšením ziskového výhledu,“ přepisuje slova analytického týmu banky server Markets Insider. „Náš optimismu je navíc podpořen i nízkými valuacemi sektoru. Na základě toho měníme své hodnocení z „medvědího“ na „býčí“ s tím, že možné zhodnocení činí 15 až 25 % do konce roku 2017.“

Citron tweetuje: Firma, která zlomyslně okrádá vládu. Shortujte!

Dalšími aspekty hrajícími ve prospěch online distribučních médií je pokles poplatků, který je spojen s konsolidací celého segmentu. Důležitou roli hraje i vyhlídka mnohem zajímavějšího vysílacího obsahu, který by letos měl přispět k přechodu předplatitelů ze základních balíčků k těm rozšířeným, a tedy dražším.

Tradiční televizní vysílání si dle slov Morgan Stanley prošlo obrovským propadem reklamní inzerce, který byl odstartován v pokrizové době. Obdobně byl pozorován i pokles podílu v oblasti online digitálních platforem. To by se však letos mělo změnit. Expanze retailu, především známých spotřebitelských značek, do budoucna sází na kvalitnější (a tedy i dražší) zboží, z něhož pramení i vidina vyšších zisků. To vše podpory (nejen) televizní reklamy.

Celý proces navíc proběhne v prostředí vysoké spotřebitelské důvěry, která je navíc umocněna příslibem daňové reformy nové administrativy Spojených států. Z té by měl profitovat i samotný spotřebitelský sektor a v návaznosti na něm i ten mediální.

Záchod? Mnohem důležitější vynález než Facebook

Disclaimer: Tento článek má pouze informativní charakter a neslouží jako investiční doporučení dle zákona č. 256/2004 Sb. o podnikání na kapitálovém trhu. Při zpracování tohoto článku autor vycházel z veřejně dostupných zdrojů. Za případné chyby v textu nebo v datech nenesou společnosti Roklen Fin a.s. ani Roklen360 a.s. zodpovědnost.

Napsat autorovi RSS

Absolvent Vysoké školy ekonomické, Národohospodářské fakulty. Dříve studoval na Gymnáziu Voděradská. Když se rozhodoval o zaměstnání, Roklen pro něj byla jasná volba. Mezi jeho záliby patří ekonomie, finanční trhy, rybaření a vaření.



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.