Šéfka Klenoty: Boříme stereotypy v nakupování šperků. Online!

Měníme trendy v nakupování šperků. Prodej pravého šperku přinášíme online. Zákazníci mohou využít všech výhod online nákupu. Specializujeme se na šperky, které nejsou úplně obvyklé a jsou složité na výrobu. Serveru Roklen24 to řekla zakladatelka a ředitelka firmy Klenota Jarmila Slívová. Klenota úspěšně vstoupila na investiční platformu Fundlift, od investorů již získala tři miliony korun a cílovou částku navýšila na pět milionů. 

Klenota na trhu působí od roku 2008. Můžete krátce shrnout hlavní milníky v historii společnosti?

Za strategicky nejdůležitější bych určitě označila rozhodnutí soustředit pouze na pravé šperky. Díky tomu můžeme dnes těžit ze širokého know-how a zákazníkům poskytovat špičkový klenotnický fullservice. S tím je úzce spojené další rozhodnutí založit vlastní výrobní dílnu. To nám dalo úplně nové možnosti nejen v rovině běžné produkce, úprav a servisu, ale především nám otevřelo dveře k realizaci vlastních vizí a návrhů, o které chceme opírat naši budoucnost. A jelikož je naše historie čistě onlinová, nelze samozřejmě opomenou velký milník, kdy jsme v roce 2014 úspěšně migrovali na novou technologickou platformu, která se stala základem pro naše mezinárodní aktivity.

Jaké jsou hospodářské výsledky za rok 2016?

Za loňský rok jsme odbavili více než 3000 objednávek a dosáhli obratu 12,5 milionu korun bez DPH. Jedná se o náš zatím nejúspěšnější rok, nicméně letos plánujeme toto číslo opět překonat.

Klenota již teď generuje čtvrtinu tržeb ze zahraničních trhů, aniž by na nich v podstatě jakkoli propagovala své služby. Jaký vývoj tržeb na vybraných evropských a světových trzích očekáváte?

Pokud začneme být na těchto trzích marketingově aktivní, očekáváme dramatický růst v řádech stovek procent. A to i přesto, že investice budou na poměry západních trhů relativně malé.

Jaké jsou hlavní konkurenční výhodou Klenoty?

Z oblasti ideí to jsou správné vize a správná rozhodnutí, kterých podnikatel udělá desítky denně od těch nejmenších až po ty podstatné. Z konkrétních výhod je to určitě naše produktová strategie, vlastní výroba, flexibilita, síť špičkových dodavatelů, tým lidí uvnitř firmy a opravdu strategické a inspirativní místo našeho showroomu v Bílkově ulici v Praze na kterém v současné době pracujeme.

Jaké šperky jsou v nabídce Klenoty?

V nabídce máme v podstatě výlučně pravé, luxusní šperky z pravých materiálů – převážně zlata, diamantů, drahokamů a perel. Specializujeme se na šperky, které nejsou úplně obvyklé a jsou složité na výrobu – šperky se smaragdy, s mořskými perlami, barevnými diamanty a safíry.

Jaké se daří Klenota Showroom, který se nachází v centru Prahy? Kolik zákazníků denně showroom navštíví?

Náš showroom je otevřen teprve od ledna 2017, ale již nyní náš navštěvuje okolo 10 zákazníků denně, a to bez nějaké zásadní podpory. Navíc máme skvělou základnu pro prodeje do Evropy, již se nám stalo, že klienti přijeli do Prahy kvůli našemu šperku. Nebo vzpomínám na jednu zahraniční turistku, která si objednala prsten na míru ještě ten den co odlétala zpět domů. Na všem jsme se tehdy dohodli, prsten vyrobili a za pár týdnů nám již posílala fotografie ze Španělska své ruky s nádherným smaragdem.

Uvádíte, že Klenota mění způsob, jak muži nakupují šperky. Můžete to našim čtenářům přiblížit?

Pravý šperk ze zlata s diamantem je vnímaný především jako svatební šperk. My ale vnímáme pravý šperk mnohem pestřeji ať už díky použití různých drahokamů, sofistikovaných technik nebo rafinovaných vzorů. Díky této variabilitě a pestrosti je pravý šperk především výjimečný dárek, na který je neprávem zapomínáno. Navíc je to jeden z posledních produktů, který odolává digitalizaci s převládajícími offline prodeji. My tento trend měníme, prodej pravého šperku přinášíme online, kde mohou zákazníci využít všech výhod online nákupu.

V jakém rozmezí se pohybuje cena výrobků Klenoty?

Naše běžná nabídka začíná na 3000 Kč a průměrná cena je okolo 10 tisíc korun.

Jaký šperk je v nabídce Klenoty nejdražší a kolik si zákazníci musí připravit?

V nabídce máme šperk za 150 tisíc korun, ale již jsme prodali i šperky výrazně dražší, vyrobené na zakázku. Jedná se většinou o šperky s diamanty, kde o ceně rozhoduje velikost a kvalita diamantů. U velkých diamantů není problém se pohybovat v statisícových či milionových částkách, ale to opravdu není běžná produkce.

Na co plánujete využít finance získané na Fundliftu?

Finance budou použity převážně na zavedení nových trhů (UK, Německo, Polsko a USA), kde již úspěšně prodáváme, a kde vidíme velký potenciál. Dále nám prostředky pomohou dovybavit zlatnická pracoviště a showroom a poskytnou malou rezervu právě na očekávaný rychlý růst. Budeme také investovat do produktového portfolia.

Jarmila Slívová – zakladatelka a výkonná ředitelka Klenoty – vystudovala VŠ, v oboru Finance a daně a Certifikace GIA – Accredited Jewelry Proffessional. Vede online i offline projekty od roku 2001, mimo jiné jazyková škola Prague Institute, fotografický ateliér Fotodílna. Od roku 2007 e-commerce a se specializací pouze na šperky od 2009.

Newsletter