Kofola? Až 644 korun, ocenila KB

Pražská burza brzy dostane posilu v podobě akcií nápojové skupiny Kofola. Na trh půjde zhruba desetina celkové emise, akcionáři se mohou těšit na dividendu kolem 30 procent čistého zisku firmy. Kolik nová investiční příležitost bude stát a za kolik opravdu stojí? Přinášíme nápovědu analytiků Komerční banky. Ti spočetli, že za až 644 korun za akcii.

Komerční banka se k ocenění Kofoly postavila cestou tržního srovnání se skupinou veřejně obchodovaných výrobců a distributorů nealkoholických nápojů s použitím ukazatelů EV/EBITDA, P/S a P/E.  „Po primárním úpisu by mělo být na hlavním trhu pražské burzy volně obchodováno 2,175 milionu kusů akcií, což představuje zhruba 10 procent. Vzhledem k nízkému free floatu předpokládáme horší likviditu. … Upravená cena akcie by se měla pohybovat v rozmezí 563 až 644 CZK,“ napsali analytici KB v dnešní zprávě.

Cílem Kofoly je vyplácet dividendu zhruba ve výši 30 % čistého konsolidovaného zisku, její výše však nesmí převyšovat čistý zisk samotné Kofoly.

Vítej, Kofolo! Černý nápoj vstoupí na burzu v prosinci

Tržby společnosti v posledních třech letech rostly především na českém a slovenském trhu, nicméně do jejich stagnace za celou skupinu promluvila situace v Polsku. „Letošní akvizice slovinského výrobce Radenska se promítne na významném nárůstu celkových tržeb. Dle managementu Kofoly zde existuje velký prostor pro zlepšení provozní efektivnosti, které by se mělo v budoucnu promítnout do celkově lepší ziskovosti. Pro letošní rok a následující dva předpokládáme na klíčovém československém trhu růst tržeb především v segmentu HoReCa, nicméně menší růst očekáváme i v maloobchodní síti. V Polsku pak vidíme pokračující pokles a stabilizaci v roce 2017,“ soudí ve svém výhledu pro Kofolu analytici KB.

Jedním z hlavních cílů Kofoly je podle KB další zvyšování tržního podílu na Slovensku, a to jak v oblasti maloobchodních řetězců, tak i v segmentu restaurací, hotelů a cateringu (HoReCa). „Ve střednědobém horizontu se chce stát jedničkou na poli československého trhu, když cíluje tržní podíl na úrovni 32 %. Pomoci by tomu měla i akvizice 40% podílu v druhém největším distributorovi nealkoholických nápojů na Slovensku, Water Holding Group, která nyní čeká na schválení antimonopolním úřadem. Součástí je i distribuce značek Rauch, Evian nebo Vincentka,“ poznamenává KB s tím, že dosud úspěšnou strategií chce Kofola prorazit i ve Slovinsku a odtamtud na další trhy – Chorvatska, Bosny a Hercegoviny a to cestou akvizic. 

Kofola nabídne v prosinci akcie v Praze i Varšavě

Disclaimer: Tento článek má pouze informativní charakter a neslouží jako investiční doporučení dle zákona č. 256/2004 Sb. o podnikání na kapitálovém trhu. Při zpracování tohoto článku autor vycházel z veřejně dostupných zdrojů. Za případné chyby v textu nebo v datech nenesou společnosti Roklen Fin a.s. ani Roklen360 a.s. zodpovědnost.

Newsletter