Kofola? Až 644 korun, ocenila KB


13:53 • 25. listopadu 2015

Tagy: Kofola, Akcie, pražská burza, investice

Pražská burza brzy dostane posilu v podobě akcií nápojové skupiny Kofola. Na trh půjde zhruba desetina celkové emise, akcionáři se mohou těšit na dividendu kolem 30 procent čistého zisku firmy. Kolik nová investiční příležitost bude stát a za kolik opravdu stojí? Přinášíme nápovědu analytiků Komerční banky. Ti spočetli, že za až 644 korun za akcii.

Komerční banka se k ocenění Kofoly postavila cestou tržního srovnání se skupinou veřejně obchodovaných výrobců a distributorů nealkoholických nápojů s použitím ukazatelů EV/EBITDA, P/S a P/E.  „Po primárním úpisu by mělo být na hlavním trhu pražské burzy volně obchodováno 2,175 milionu kusů akcií, což představuje zhruba 10 procent. Vzhledem k nízkému free floatu předpokládáme horší likviditu. … Upravená cena akcie by se měla pohybovat v rozmezí 563 až 644 CZK,“ napsali analytici KB v dnešní zprávě.

Cílem Kofoly je vyplácet dividendu zhruba ve výši 30 % čistého konsolidovaného zisku, její výše však nesmí převyšovat čistý zisk samotné Kofoly.

Vítej, Kofolo! Černý nápoj vstoupí na burzu v prosinci

Tržby společnosti v posledních třech letech rostly především na českém a slovenském trhu, nicméně do jejich stagnace za celou skupinu promluvila situace v Polsku. „Letošní akvizice slovinského výrobce Radenska se promítne na významném nárůstu celkových tržeb. Dle managementu Kofoly zde existuje velký prostor pro zlepšení provozní efektivnosti, které by se mělo v budoucnu promítnout do celkově lepší ziskovosti. Pro letošní rok a následující dva předpokládáme na klíčovém československém trhu růst tržeb především v segmentu HoReCa, nicméně menší růst očekáváme i v maloobchodní síti. V Polsku pak vidíme pokračující pokles a stabilizaci v roce 2017,“ soudí ve svém výhledu pro Kofolu analytici KB.

Jedním z hlavních cílů Kofoly je podle KB další zvyšování tržního podílu na Slovensku, a to jak v oblasti maloobchodních řetězců, tak i v segmentu restaurací, hotelů a cateringu (HoReCa). „Ve střednědobém horizontu se chce stát jedničkou na poli československého trhu, když cíluje tržní podíl na úrovni 32 %. Pomoci by tomu měla i akvizice 40% podílu v druhém největším distributorovi nealkoholických nápojů na Slovensku, Water Holding Group, která nyní čeká na schválení antimonopolním úřadem. Součástí je i distribuce značek Rauch, Evian nebo Vincentka,“ poznamenává KB s tím, že dosud úspěšnou strategií chce Kofola prorazit i ve Slovinsku a odtamtud na další trhy – Chorvatska, Bosny a Hercegoviny a to cestou akvizic. 

Kofola nabídne v prosinci akcie v Praze i Varšavě

Disclaimer: Tento článek má pouze informativní charakter a neslouží jako investiční doporučení dle zákona č. 256/2004 Sb. o podnikání na kapitálovém trhu. Při zpracování tohoto článku autor vycházel z veřejně dostupných zdrojů. Za případné chyby v textu nebo v datech nenesou společnosti Roklen Fin a.s. ani Roklen360 a.s. zodpovědnost.

Napsat autorovi RSS

Redakce Roklen24.cz



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.