Nad očekávání nižší výsledek kvartálního vývoje amerického indexu výdajů na osobní spotřebu podpořil korekci dolarových zisků nad 1,0800 za euro. Z měn regionu je v zisku koruna a zlotý. Domácí měna se dostala pod 25,30 za euro.

Actijoy, Thriftigo, Bookcrushes. A jejich bitva o Kodaň v Plzni

Creative Business Cup se po dvouleté pauze vrátil. O vítězství v národním kole se utkaly také startupy Actijoy. Thriftigo a Bookcrushers. Ve videu pro Roklen24 jejich zástupci naznačují, o čem je jejich byznys. Národní kolo soutěže, kterou pořádá agentura CzechInvest, se konalo 25. září v plzeňském inkubátoru DEPO2015.

Vítězem českého národního kola soutěže Creative Business Cup se stala společnost miomove. Vyvíjí inovativní technologii pro aktivní podporu životního stylu založenou na speciálních senzorech, analyzuje běh a dokáže uživateli říci, jak běžet efektivněji. Soutěže se zúčastnilo celkem deset inovativních společností z oblasti kreativních průmyslů, spolu s miomove také Thriftigo, Virtual LAB, 60 seconds, Behavee, Bookcrushes, Actijoy, Aurosa premium beer, Genster a Yieldigo.

 

R24: Co Actijoy dělá?

Robert Hašek: Děláme chytré zařízení pro psy. První ze zařízení je activity tracker, takže něco jako Fitbit pro psy. Druhá část zařízení je sada chytrých misek, které informují o tom, jak moc jejich pes pije nebo žere.

R24: Jak pejskařům pomáháte?

Robert Hašek: Naše zařízení pomáhá lidem zjistit abnormality v chování jejich mazlíka, a tudíž dokážeme ve velmi brzké fázi poznat, když přichází nějaký problém. 

R24: Proč je podle vás projekt Thriftigo důležitý?

Jana Moudrá: Projekt Thriftigo dává oblečení druhou šanci. Zaměřujeme se na second handy, zobrazujeme všechny second handy v okolí v mobilních aplikacích. Děláme to proto, že chceme ukazovat, co se dá dělat s oblečením, že je důležité přemýšlet o naší planetě, že můžeme oblečení dávat další šanci.

Tyto soutěže jsou pro nás důležité v tom, že se chceme dostat mezi největší množství lidí. Ukázat, že každý může nakupovat v second handu. I ten, co to v životě nikdy nevyzkoušel, že se tam dají najít hezké věci.

R24: Na co se zaměřuje vaše společnost Bookcrushes?

Vlaďka Závrská: Vyrábíme chytrý zápisník knih, říkáme mu Knihář. Je to pro všechny milovníky knih, kteří chtějí knihy nejenom číst, ale i s každou knihou růst a uchovat si svoje zážitky. 

Cílem soutěže Creative Business Cup je nejen propojit kreativní podnikatele s investory a podpořit jejich vstup na globální trhy, ale i přispět k posílení podnikatelských dovedností a rozvíjení mezioborových inovací. Zapojeno je do ní více než 70 států na pěti kontinentech. Výherci národních kol postoupí na mezinárodní finále v Kodani, na kterém ve dnech 26. až 27. listopadu 2018 představí své nápady odborné veřejnosti a investorům.
 „Podpora vzniku inovativních společností z kreativních oborů a jejich komercializace na zahraničních trzích je do budoucna klíčová. Kreativní průmysly se celosvětově podílejí na ekonomickém růstu a nabývají na důležitosti právě v současné době přerodu na digitální ekonomiku. Nejinak je tomu i v České republice,“ říká Vojtěch Rajtr, ředitel Divize malého a středního podnikání a regionů agentury CzechInvest.

Newsletter