Dolar zůstává pod výprodejním tlakem. Oslabuje v dolarovém indexu i proti procyklickým měnám. Vůči euru se obchoduje nad 1,1880 EURUSD. Měny regionu těží ze slabšího dolaru a z lepšího tržního sentimentu. Jediná koruna krátce oslabila zpět nad 25,50 za euro, aby se poté vrátila zpět pod tuto hranici.

Budoucnost e-commerce jde na Fundlift. Pomáhá i vám 3DOID?

Chodíte vyhledávat a nakupovat elektroniku na srovnávač Heureka.cz?  Nebo jste zákazníky jednoho z největších eshopů s PC a elektrem CZC.cz? Pak si u zboží, které vás zaujalo, velmi pravděpodobně prohlížíte 3D fotografie, které pocházejí z 3D produktové fotobanky, takzvaných 3DOIDů. Její tvůrce si v příštím týdnu na investiční platformě Fundlift řekne o 5,5 milionu korun. Už dnes největší produktová 3D fotobanka světa chce nasadit zásadní novinky, které jí její pozici pojistí.

Britská společnost s ryze českými investory 3D V360 Ltd, která vstoupí na Fundlift, vyvinula speciální hardware a software na efektivní vytváření 3D produktových fotografií, 3DOIDů. Její fotobanka 3D produktových fotografií je už dnes největší na světě. Její platící zákazníci se rekrutují z řad největších e-shopů v Česku i v celé Evropě. K čemu je 3D fotobanka dobrá? Zákazníci e-shopů si s jejím využitím mohou prohlížet produkty v 3D stejně, jako kdyby byli v kamenné prodejně a sami si je „osahali“. Podle světových studií ty produkty, které jsou na e-shopu prezentovány s 3DOIDy, mají o více jak čtvrtinu vyšší úspěšnost koupě u zákazníků a o více jak pětinu se snižuje jejich vracení.

„3DOID je celosvětově inovativní projekt, který posouvá možnosti online nakupování. Kromě skutečné technologické invence v podobě unikátního hardware a software mladého českého vynálezce Marka Votroubka se společnosti pod vedením zkušeného manažerského týmu zakládajícího investora, akcelerátoru Opifer podařilo vyvinout úspěšný komerční model a svou technologickou inovaci již firma prodává zákazníkům po celé Evropě,“ říká pro Roklen24 šéfka Fundliftu Andrea Lauren.

Společnost 3D V360 jako vlastník 3DOIDu vstoupí v příštím týdnu na Fundlift s emisí dvouletých konvertibilních certifikátů s 10% úrokem ročně. Certifikát je směnitelný do podílu ve firmě při splnění podmínek, které budou podrobně sepsány v prospektu k emisi na Fundliftu. Takovou událostí je zejména další významné vnější financování, které firma dle svého vyjádření před splatností certifikátu nepředpokládá, ale také vstup dalšího strategického či významného investora skrze prodej podílu ve společnosti, který naopak považuje za možný.

Stávajícími investory jsou kromě mladých českých vývojářů například úspěšný brněnský IT podnikatel Ladislav Chodák a vlastník třetího největšího světového výrobce software pro úpravu fotografií Zoner Software, Milan Behro.  

3DOID chce z peněz, které na Fundliftu získá, posílit prodejní tým a především expandovat do Evropy a nabídnout k fotobance nové služby, které vyžadují investice do hardware i software. Cílem je růst produkční kapacity 3DOIDů a jejich rozšíření v rámci e-commerce i mimo oblast spotřební elektroniky.

3DOID začal budovat 3D fotobanku v roce 2015, nejprve pro oblast takzvaného černého elektra. Její databáze v Evropě nejpoužívanější dražší elektroniky dnes obsahuje přes 5 tisíc položek. Do konce příštího roku má 3DOID ambici docílit roční produkce 20 tisíc 3DOIDů. Expandovat chce do dalších oblastí e-commerce typu bílého elektra, hraček, šperků nebo hodinek.

3DOID roste díky spojením s takzvanými early adopters: jednoduše e-shopy, které jeho služby využijí a jsou vzorem pro ostatní na daném trhu. V Česku to jsou srovnávač Heureka nebo CZC.cz, jeden z vedoucí eshopů s elektrem a PC. Klienty jsou i slovenská O2, Microsoft nebo největší evropští prodejci spotřební elektroniky MediaMarkt v Německu, Saturn nebo Euronics v Holandsku. 

Od svého startu na sklonku května má Fundlift za sebou pět úspěšně upsaných veřejných emisí Burrito LocoEnLogISOLINEPivovaru Zvíkov a nejnověji Carismo, z nichž čtyři byly pro velký zájem investorů přeupsány, a také první úspěšně upsanou neveřejnou nabídku investice do akcelerátoru StartupYard. V těchto dnech na Fundliftu probíhá emise dluhopisů české znovuzrozené cyklistické značky Favorit. Za pouhých 8 dní z celkových 60 se již vybrala polovina z plánovaných 10 milionů korun.

Newsletter