Dolar po zklamání z ADP Národního reportu zaměstnanosti oslabuje proti euru nad 1,1880 EURUSD. Měny regionu zůstávají v zisku. Koruna se obchoduje pod 25,45 za euro.

Budoucnost patří mobilům. Lidé chtějí „operovat“ s bankou odkudkoli

Digitální inovace je nesmírně důležitá. Pohodlný přístup k službám je minimální základ. To jde ruku v ruce s očekávanou dominancí mobilních telefonů. Pro nás to znamená nutnost vyvíjet mobilní, bezkontaktní platby a vůbec technologie spojené s mobilním bankovnictvím, aby lidé mohli provádět bankovní operace odkudkoli. Ve video rozhovoru to pro server Roklen24 uvedl Andrew Gerber, Chief Products & Marketing Officer Moneta Money Bank.

Jak moc jsou inovace důležité pro Moneta Money Bank?

Digitální inovace je pro Monetu nesmírně důležitá. Naši klienti dennodenně využívají pohodlný přístup k službám v různých odvětvích, a to stejné očekávají i od své banky. Je důležité, abychom dostáli očekáváním našich zákazníků a maximálně jim usnadnili život.

Jak můžou vaši klienti investovat přes mobil?

Vytvořili jsme v naší mobilní aplikaci platformu, díky které se klienti můžou přihlásit, vyplnit dotazník o svých investičních potřebách, vybrat si některý z našich investičních fondů a přímo z aplikace investovat. Zabere to méně než deset minut a klienti mají své investice plně pod kontrolou.

Skupina MONETA vykázala za rok 2019 čistý zisk ve výši 4 miliardy korun

Jaké technologie budou v budoucnu dominantní?

Vidíme dominanci mobilních telefonů. Dřív se to týkalo internet bankingu a podobně. Lidé dnes očekávají, že vše budou moci dělat z mobilu. Pro nás to znamená nutnost vyvíjet mobilní a bezkontaktní platby a všechny technologie spojené s mobilním bankovnictvím, aby lidé mohli provádět bankovní operace odkudkoli.

Jaké úlohy budou mít bankovní pobočky?

Pobočky mají v mnoha zemích stále důležitou úlohu, ale jejich role se mění. Pobočky bývaly místo, kam jste si přišel uložit a vyzvednout peníze a provést platby. To teď už lze provést přes mobil nebo bankomat. Vidíme budoucnost poboček s vyšší přidanou hodnotou, tedy jako místo, kde vám poradí a sjednají komplexnější produkty. Podle mě bude i nadále důležité mít pobočkovou síť, ale možná to v budoucnu bude úplně jiný typ.

Jak můžou vaši klienti přispět na dobročinné účely?

Umožnili jsme našim klientům přispět šesti charitám vybraných našimi zaměstnanci. Jde to přímo z mobilní aplikace. Je to velmi jednoduchý proces, kde si klient jednoduše vybere charitu, které by chtěl přispět, a pak hned může přispět z účtu pomocí aplikace Smart Banka. Je to první krok k tomu, aby lidé mohli snadněji přispívat na dobročinné účely.

Jednou z hlavních charit, kterou podporujeme, je Kuře. Tu podporujeme už řadu let a od roku 2020 budeme jejím generálním partnerem.

Andrew Gerber je držitelem bakalářského titulu z univerzity v Durhamu ve Velké Británii. Svoji karieru začal ve společnosti Bain and Company, v jejímž rámci pracoval v Austrálii, Švédsku a ve Velké Británii. Do bankovního prostředí trvale vstoupil v roce 2002 a od té doby pracoval v mnoha britských společnostech, včetně Royal Bank of Scotland, v niž zodpovídal za spotřebitelské úvěry včetně hypoték a dále za pojistné produkty. Před příchodem do MONETA Money Bank strávil pět let v Banca Comerciala Romana, rumunské pobočce skupiny Erste, kde pracoval na pozici seniorního vykonného ředitele pro retailové produkty a řízení segmentů. Od července 2016 zastává pozici Chief Products & Marketing Officer v MONETA Money Bank. V teto roli je pan Gerber odpovědny za strategii a výkon retailových produktů Banky, včetně vývoje produktů, nastavení cen a finanční výkon. Pan Gerber rovněž vede digitální transformaci Banky a analýzu zákazníků a vývoj CRM.

Newsletter