cDeck chce pomoci udržet domácí produktivitu

Petra Baldová Kuželová, zdroj: cdeck.net

Po pandemii je jasné, že práce z doma jen tak nezmizí. Ale jak ji udělat se všemi těmi aplikacemi efektivnější? Startup CDECK Europe chce uživatelům pomoci s produktivitou na Home office a navíc jim práci trochu ulehčit.

CDECK totiž představil řešení grafického rozhraní s dodatečným displejem cDeck. Slibuje si od něj větší přehlednost pro uživatele. Displej ukazuje pracovníkovi ukazuje stav jeho úkolů a zpříjemňuje mu práci. Jak tento systém funguje? V čem se liší od konkurentů? Přečtěte si rozhovor se zakladatelkou CDECK Europe Petrou Baldovou Kuželovou.

cDeck, zdroj: cdeck.net

Co je cDeck?

cDeck je velmi intuitivní grafické rozhraní, které v sobě sdružuje to nejpodstatnější pro týmovou spolupráci. Pro jeho uživatele nabízí výrazné zefektivnění práce na počítači a taky trochu každodenního odreagování v podobě zajímavosti „Věděli jste že…“ obsahující tipy, které nejen že pobaví, ale i dodají pracovní náladě nový impulz.

cDeck poskytuje i tipy na procvičování organizmu. Funkce cvičení je navržena tak, aby pomáhala s bolestmi hlavy, očí, syndromem karpálního tunelu atd. Protahování je jednoduché a všechny cviky lze provádět z pohodlí pracovního místa, a to vsedě.

Pro usnadnění práce cDeck nabízí možnost navázat videohovor zcela odlišným a mnohem příjemnějším způsobem s kolegy, zadat jim úkol na jejich nástěnku, pokud je nezbytná jejich pomoc pro úspěšné dokončení vašich úkolů.

V neposlední řadě pak cDeck nabízí zefektivnění práce formou tzv. urychlení přístupu k různým aplikacím a činnostem napřímo pomocí dotykového displeje cDecku. Takto je možné například pomocí anket zjišťovat náladu v pracovním týmu a novinkami vytvářet pozitivní obraz o firmě a napomáhat tomu, aby zaměstnanci neměli potřebu uvažovat o změně zaměstnání.

Jak vás napadlo cDeck přivést k životu? Co vás k tomu vedlo?

Myšlenka cDecku je zcela unikátní a nemá prozatím ve světě obdoby. cDeck je prostě jiný, jelikož byl vyvíjen zcela odlišně s ohledem na jednoduché grafické rozhraní a především samostatnou dotykovou obrazovku, která ve své podstatě slouží jako centrální přehledový panel. Na trhu je celá řada týmových nástrojů jako například MS Teams, Monday a další. Ty však bez profesionální implementace, důkladného proškolení zaměstnanců a průběžných školení kvůli své složitosti postupně skomírají až do podoby, kdy je zaměstnanci začnou zpátky obcházet tradičními nástroji, jako je email či telefon. To je i naše zkušenost, která byla impulsem právě pro vznik cDecku.

K čemu se používá, pro koho je hlavně určen?

Používá se především pro každodenní práci v pracovním týmu, ať už jste v práci nebo na Home Office. cDeck vám umožní snadný přístup k informacím o lidech, úkolech, schůzkách, důležitých novinkách a napomůže provádět mnoho pracovních úkolů rychle jednoduše a bezpečně. cDeck si prostě musíte zažít, abyste viděli jeho přínos pro každodenní práci.

cDeck je určen především pro firmy, které hledají efektivnější způsob práce a touží po lepší organizaci svých úkolů a komunikace, ať se jedná o malé či středně velké podniky. cDeck má jen jednu jedinou podmínku a to, že práce uživatele cDecku je spojena s počítačem.

cDeck, zdroj: cdeck.net

Jakým způsobem dokáže cDeck zefektivnit práci ve firmě?

Pokud děláte na počítači opakovaně činnosti, které lze zefektivnit, tak právě pro takové uživatele je cDeck určen. Mluvím o tom, jak se rychle s kolegou spojit pomocí videohovoru, jak zajistit, aby všichni byli ve správný čas na videokonferenci a jejich videokonferenční nástroj netrpěl problémy typu „nejde ti mikrofon“ anebo „nejde mi zvuk“. Funkce klávesových zkratek nejen že napomůže urychlit některou z každodenních rutinních činností, ale lze ji nastavit i tak, že je vhodná i pro občasné použití, kdy uživatel marně vzpomíná, jak napsat přehláskované „ü“ či smajlíka na klávesnici.

Pokud se na zefektivnění práce podíváme z pohledu zaměstnavatele, pak pozorujeme zcela zásadní výhodu především v použití samostatného externího dotykového displeje, který je vždy na dosah očí a na přehledové obrazovce zobrazuje například úkol od kolegy, na kterém mu stojí práce. Často je možné slyšet od kolegů používající běžné komunikační nástroje „promiň, ale přehlédl jsem přes všechny ty otevřené aplikace, že jsi něco ode mě potřeboval“. Se cDeckem se vám to jednoduše nestane, neboť úkol s jasně daným termínem se zobrazuje kolegovi na přehledové obrazovce cDecku přímo na očích a při pravidlu tzv. „čistého stolu“ by měl váš kolega z práce odejít až tehdy, pokud na svém cDecku nemá pro daný den již žádný úkol, naplánovanou videkonferenci či jinou událost.

S jakými problémy jste se potýkali?

Nejčastěji se setkáváme s nepochopením ohledně potřeby externího displeje. cDeck je inovativní a jedinečně řešený, dokud si ho člověk „neosahá“ a nezažije, může se na první pohled jevit jako nepotřebný, ale opak je pravdou, jeho výhody se otevřou až po osobní zkušenosti.

Jak je tento systém zabezpečen? Máte to nějak podchyceno?

U cDecku byl kladen velký důraz na zachování důvěrnosti informací, jakožto i jejich zneužití a také proti krádeži především proto, že jako každý jiný týmový nástroj využívá cloudové řešení vně firmy. Naše společnost klade velký důraz na dodržování právních předpisů a vyhovění podmínkám pro systém řízení bezpečnosti informací (ISMS). Vše, co je vytvářeno na Cdecku, je kryptováno na úrovni koncových stanic, tedy na počítačích ve firmě, kde je cDeck používán. Zneužití dat uložených v externím datovém centru je tak zcela vyloučeno, neboť pro útočníky to jsou pouze řetězce zcela nečitelných „jedniček a nul“. Právě díky tomuto řešení nepředstavuje komunikace přes cDeck žádnou hrozbu pro firemní bezpečnost.

Které firmy mají o váš produkt největší zájem a komu byste ho doporučila?

Naší cílovou skupinou jsou zejména malé a střední podniky, ale cDeck  není omezen na konkrétní odvětví. Je vhodný pro širokou škálu uživatelů, kteří používají počítač při své práci. Může to být účetní firma, různí administrativní pracovníci nebo pracovníci ve státní správě.

cDeck, zdroj: cdeck.net

V čem je největší přínos?

Ze zkušenosti víme, že největší přínos je pro každého uživatele cDecku jiný, a to právě kvůli rozmanitosti jeho funkcí. Jeden uživatel považuje za největší přínos jednoduchost navázání videohovoru s kolegou, zatímco pro jiného jsou přínosem klávesové zkratky a pro dalšího možnost zadávat hromadné úkoly a mít přehled o tom, kdo a kdy hromadný úkol splnil. Těch přínosů je tedy celá řada, to ale neznamená, že nepracujeme na dalších novinkách. Za cenu paušálního poplatku si tak kupujete neustálé aktualizace, novinky a vylepšení. Neustále se snažíme cDeck vylepšovat a rozšiřovat o nové funkce a to ve shodě s potřebami našich klientů. Ať už to je nová funkce ZDRAVÍ v podobě krátkého animovaného cvičení, ankety, nebo denní zajímavosti. Snažíme se naslouchat potřebám našich uživatelů a udávat cDecku takový směr, který reálně odráží jejich praktické potřeby.

V čem se odlišujete od konkurence?

Klíčovým prvkem celého konceptu cDecku je naše jedinečné zpracování pracovních činností, které jsme umístili na samostatný displej, aby byly nepřehlédnutelné. Naším hlavním cílem je poskytnout uživatelům jednoduše ovladatelný a intuitivní nástroj, který může být snadno používán i méně zkušenými uživateli na počítači. Důležitou roli rovněž hraje i věk uživatele. Lidé ve středním věku oceňují jednoduchost a přehlednost cDecku, což je jeho velký benefit pro udržitelnost ve firmě z dlouhodobého pohledu. Jedno z dalších odlišení od konkurence rovněž spočívá v naší funkcionalitě v oblasti zdraví. Denně nabízíme 2minutová cvičení a protažení, zejména pro ty části těla, které jsou často zatěžovány sedavým zaměstnáním.

Jaké novinky teď chystáte?

Nejnovější funkcí cDecku je již zmíněná funkce zdraví, která se zaměřuje na zlepšení zdraví a pohody uživatelů. Jako inovativní společnost si uvědomujeme význam udržování fyzického a duševního zdraví zaměstnanců i během pracovního dne. Právě z tohoto důvodu jsme vyvinuli funkci cvičení pro cDeck.

Dalším novým prvkem jsou rovněž zmíněné ankety, které slouží k rychlému získání zpětné vazby od zaměstnanců na různé otázky a témata. Tímto způsobem podporujeme zapojení zaměstnanců do rozhodovacího procesu. V plánu máme další novinky pro cDeck, které nyní zkušebně testujeme u našich klientů a samozřejmě se už těšíme, až je budeme moci představit nejen našim stávajícím klientům, ale třeba o nich pohovořit v některém z příštích rozhovorů.

Newsletter