Česko je nanosuperman, říká šéfka nanotechnologického lídra

Společnost ING MEDICAL se úspěšně veze na vlně 4. průmyslové revoluce, stejně tak i ostatní české nanofirmy. S dalšími nanotechnologickými společnostmi spolupracujeme, zároveň jsou pro nás zdravou konkurencí, řekla pro Roklen24 generální ředitelka ING MEDICAL Hana Havlová. Jak ING MEDICAL, která na platformě Fundlift získala investici 6 mil. Kč v rekordně krátkém čase, dobývá zahraniční trhy? 

Český nanolídr je v kurzu, miliony za den a dobývání trhů

ING MEDICAL vznikla v roce 2004 a za dobu své existence se podstatně podílela na vývoji zdravotnických prostředků s využitím nanovlákenné vrstvy. V této oblasti dosáhla významných výsledků a získala si tím značnou reputaci u odborníků, kteří se nanomateriály a jejich využitím dlouhodobě zabývají.

 

Jaké jsou poslední trendy ve výzkumu nanotechnologií?

Z našeho pohledu jsou nejzásadnější nové technologie v oblasti medicíny, zejména drug delivery systémy umožňující přesné dávkování a distribuci léčiv v lidském organismu, takřka s rozlišením na konkrétní buňky. Obrovský potenciál má výzkum grafenu, tedy supertenké formy běžného uhlíku, jehož aplikace zatím brzdí jen dosud nepříliš úspěšné snahy o levnou průmyslovou výrobu. 

Česko je nanosuperman, říká šéfka nanotechnologického lídra ING Medical from Roklen24.cz on Vimeo.

Jaká je pozice České republiky v nanotechnologiích?

Česko je bez velké nadsázky možné označit za „nanosupermana“. Toho ostatně ve své popularizační kampani využívá i Asociace nanotechnologického průmyslu ČR, jejíž jsme členy. V tuzemsku se nachází řada firem, která využila nástupu takzvané čtvrté průmyslové revoluce. Ty připravily, nebo již uvedly, na trh řadu fascinujících produktů, které by před pár lety byly vnímány spíše jako sci-fi. A to včetně některých aplikací, které plánuje na trh uvést ING MEDICAL.

Jak se Vaší společnosti od získání investice přes Fundlift v prosinci loňského roku daří?

Emise na platformě Fundlift byla pro start nových aktivit společnosti zcela zásadní, jelikož posílila náš záměr výroby sofistikovaných krytů ran nové generace. Realizace projektu probíhá podle harmonogramu, během prvního pololetí proběhly projektové práce na designu zařízení a příprava výrobní dokumentace.

Dále byla zahájena jednání s vybraným dodavatelem zařízení a probíhá prototypování a ověřování funkce kritických součástí linky. Následně je plánována výroba, respektive dodávka, linky a následně zahájení zkušebního provozu.

Investoři vzali ING MEDICAL útokem, navyšuje cílovou částku

Zainvestovali jste všechny získané prostředky?

Realizace celé investice je plánována do konce roku 2017, čemuž odpovídá i dosavadní čerpání. 

ING MEDICAL má díky Fundliftu miliony na novou linku

Jakým způsobem Vás investice posunula?

Pozitivních efektů je více. Pořízení výrobního zařízení s pomocí vnějších zdrojů celý proces uvádění nových výrobků na trh urychlí, čímž se naše společnost posune z kategorie start-up mezi stabilní výrobní firmy a získá tak nové a především větší možnosti rozvoje. Také sama realizace kampaně a upsání emise společně přispěly ke zvýšení důvěryhodnosti našich aktivit a povědomí o naší firmě. 

Kam budete expandovat?

V současné době se intenzivně soustředíme na přípravu vstupu na zahraniční trhy, zejména do německy mluvících zemí. 

Jaký výrobek je vlajkovou lodí společnosti?

Všechny naše aktivity, včetně vývoje, inovací a investic, jsou zaměřeny na moderní chytré systémy pro krytí a hojení ran. Připravovaná nová generace krytí s využitím nanotechnologií je tedy naším prioritním produktem.  

Tým společnosti ING MEDICAL na vizionářské a futuristické akci Future Port Prague 2017.

Komunikujete nějakým způsobem s investory?

Všechny investory jsme oslovili ihned po upsání emise e-mailem a konalo se již také úvodní setkání pro všechny, kteří nám ve Fundlift kampani dali svou důvěru. Dále jsme připravili „iNews“, tedy elektronický newsletter pro investory, který plánujeme rozesílat nejméně jednou za pololetí, v případě výjimečných aktualit i častěji. První číslo mělo pozitivní ohlas, ale i tak stále pracujeme na vylepšeních. 

Stali se z investorů vaši fanoušci/zákazníci?

Zatím by takové tvrzení bylo odvážné. Během Fundlift kampaně jsme zaznamenali nárůst počtu fanoušků i sledovanosti na sociálních sítích a webu, od té doby ale větší zájem o aktivity společnosti projevují spíše konkrétní jednotlivci. 

Ing. Mgr. Hana Havlová vystudovala nejprve obor Klinická a toxikologická analýza na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze, následně pak management na Fakultě managementu na Vysoké škole ekonomická. Ve zdravotnické oblasti působí na řídících pozicích od roku 2004. Společnost ING MEDICAL vede od roku 2011. 

 

Newsletter