Pokud vám přijde, že internet dnes vypadá tak trochu jinak než obvykle, máte pravdu. Je to proto, že na mnoha webových stránkách chybí či chyběla jedna klíčová věc – REKLAMA.
Středeční ranní porucha na reklamním serveru Googlu způsobila na dosud neznámem počtu webových stránek chybu ve správném načítání, což stálo vydavatele miliony na příjmech z reklamy.
Webové stránky včetně CNBC.com, BBC, USA Today, The Wall Street Journal, Forbes nebo Financial Times se načítaly velmi pomalu, pokud vůbec načíst šly.
Google pouze konstatoval, že si je problému vědom. „Naši technici již na tomto problému pracují a budou poskytovat aktualizace ASAP,“ informoval dříve v rámci dne. V momentě, kdy se problémy objevily, reagovaly některé webové stránky plným odstraněním reklamy.
Není to poprvé, co se něco takového stalo. V loňském roce spadl na několik hodin Google DoubleClick for Publishers. Podle odhadů eMarketer bude mít letos Google pod palcem přibližně 32,4 % světového digitálního reklamního trhu, což ho staví do pozice lídra. Google DoubleClick Ad Serving je, co se týče reklamních serverů, dominantní hráč (momentálně asi 44 % reklamního trhu).
Problém se objevil v úvodu středečního dne ve Spojených státech a během chvilky zaplavil sociální sítě. Začaly se objevovat první Tweety a statusy, které poruchu oznamovaly.