Že by o vás výběr internetového prohlížeče prozradil něco zásadního? Podle Adama Granta, profesora na Wharton School na University of Pennsylvania, ano. A víc, než si myslíte, píše The Independent.
Grant nedávno vydal knihu s názvem Originals: How Non-Conformists Move the World. V ní se mimo jiné snaží identifikovat typy pracovníků a při pokusu podívat se na oddanost k zaměstnání zkoumal také historii jejich zaměstnavatelů. Zjistil, že historie zaměstnavatelů měla na pravděpodobnost změny zaměstnání malý vliv, našel ale jistou korelaci mezi jednotlivými typy webových prohlížečů, které v práci používají, a jejich pracovním výkonem a oddaností k zaměstnavateli.
Grant čerpal z výzkumu Michaela Housmana, obchodního analytika a statistika, který se zaměřil na 30 tisíc zaměstnanců v oblasti zákaznických služeb, a našel, že prohlížeče korelovaly s těmito vlastnostmi:
Explorer a Safari
- Méně oddaní zaměstnavateli
Firefox a Chrome
- S větší pravděpodobností ve svém zaměstnání zůstanou, o 15 procent delší dobu než uživatelé Safari nebo uživatelé Exploreru
- O 19 procent nižší pravděpodobnost absence v práci, než uživatelé Safari nebo uživatelé Exploreru
- Vyšší platy
- Kratší doba hovorů
- Vyšší úrovně spokojenosti zákazníků
Grant k tomu také ve Freakonomics Radio poznamenal: „Domnívám se, že již skutečnost, že jste si našli čas na instalaci Firefoxu o vás něco ukazuje. Ukazuje se, že jste informovaný spotřebitel. Udělali jste aktivní rozhodnutí a něco, co nebylo předem dáno.“ Zajímají Vás Grantovy teorie podrobněji? Podívejte se na video!