Investiční platforma Fundlift si své místo na trhu našla opravdu velmi rychle. Čím dál tím víc lidí s námi zjišťuje, že dnes už nemusí chodit jen do banky. Serveru Roklen24 to v rozhovoru řekl CEO Fundliftu Radek Musil, který má s Fundliftem velké ambice. Chce postupně představovat větší množství příležitostí, které budou cílit na vyšší objemy, dlouhodobě expandovat do zahraničí a zároveň se zabývat tématy, jako je například spuštění sekundárního trhu. Se vším souvisí nabírání nových partnerů.
Přes investiční platformu Fundlift se již podařilo vybrat více než čtvrt miliardy korun. Překvapila tě rychlost i částka? Fundlift funguje necelé tři roky.
Můžu s radostí říct, že si Fundlift na trhu své místo našel opravdu velmi rychle. Je to způsobené kombinací několika faktorů, jednak jsme příjemně překvapeni tím, jak hned od začátku našeho působení byli Češi otevřeni crowdfundingu jako nové alternativě, jednak je to důkazem toho, že se nám na Fundliftu daří představovat příležitosti, které jsou pro investory zajímavé. Čím dál tím víc lidí s námi zjišťuje, že dnes už nemusí chodit jen do banky.
Minulý týden se podařilo zafinancovat developerský projekt, za kterým stojí technologický koncern NWT v čele s manželi Vítkovými. Můžeš nám říct víc o tomto projektu?
NWT se rozhodlo realizovat developerský projekt PARK TOWER ve Zlíně, který částečně financovali na Fundliftu. Kampaň vyvolala mimořádný zájem investorů a uzavřela se na úrovni 25 milionů korun, což je největší objem, jaký jsme kdy dělali. Skupina tak dala možnost se na projektu investičně podílet jak externím investorům, tak svým zaměstnancům.
Park Tower ve Zlíně a na Fundliftu. Díky NWT bydlení s nádechem Ameriky – https://t.co/5I09iNDDcb https://t.co/meVxARl9Ut prostřednictvím @roklen24 @fundlift_cz pic.twitter.com/vo8vsPK4R5
— Roklen24.cz (@roklen24) 8. listopadu 2018
Jaké jsou reakce přímo z NWT? Počítali s dvojím navýšením?
Myslím, že jsou nadšení, stejně jako my. Věřili jsme, že úpis bude úspěšný, ale realita opravdu předčila naše očekávání, 25 milionů získali za cca tři týdny, což je na české poměry opravdu mimořádné.
Proč byla podle Tebe právě tato kampaň takto úspěšná? Co investory zaujalo?
Byla to kombinace toho, že za projektem stojí velká a známá skupina NWT v čele s manželi Vítkovými, a toho, že investorům dával smysl projekt PARK TOWER jako takový.
Jedná se o největší online investiční kampaň v České republice, která byla uskutečněna. Jaké jsou další cíle a milníky?
S Fundliftem máme velké ambice. Jednak postupně chceme představovat větší množství příležitostí, které budou cílit na takto vyšší objemy, jednak chceme dlouhodobě expandovat do zahraničí a zároveň se zabýváme tématy, jako je například spuštění sekundárního trhu. Se vším souvisí nabírání nových partnerů, již teď se můžeme pyšnit partnery jako je Deloitte, KPMG, nebo Expobank.
NWT je co do objemu nejen největší kampaní, ale zároveň je velmi blízko regulatornímu limitu 1 mil. EUR, který se vztahuje na podlimitní nabídku bez nutnosti schvalování prospektu regulatorními orgány. Je vůbec v tomto ohledu kam na Fundliftu ještě růst a můžeš, prosím, blíže specifikovat tento limit?
Určitě je – jednak můžeme představovat větší množství příležitostí o větších objemech, a jednak nikdo neříká, že jednou nemůžeme tento limit překročit a skutečně představovat kampaně, jejichž součástí bude prospekt schválený ČNB. To by se týkalo kampaní, které by přesahovaly právě limit milion eur na jednoho emitenta na rok.
Co tým Fundliftu připravuje do konce letošního roku?
Ve velmi brzké době plánujeme spustit ještě jednu kampaň pro jeden technologický startup a uvidíme, zda se nám podaří spustit i kampaně další.
Sleduješ konkurenci? Nabízí v ČR někdo něco podobného?
Ano, mám o ostatních platformách přehled, ale hlavně se snažím soustředit na to, co a jak děláme my. V ČR různé platformy vznikají, některé mi připadají celkem rozumné, o některých si myslím, že moc zajímavé nejsou. S pokorou, ale sebevědomě mohu říct, že myslím, že s Fundliftem jsme opravdu o krok dál – z hlediska licencí obchodníka s cennými papíry v rámci skupiny Roklen, na kterých investování u nás probíhá, z hlediska mediálního přesahu, které kampaně přináší, z hlediska know how ve vyhodnocování příležitostí a schopnosti strukturovat transakce apod.