Začínali jako čistě obchodní společnost. Postupně se ale vypracovali na společnost výrobně-obchodní. Skupina KARO z tradičního cechovního odvětví, a teď navíc jako možná investice, je jediná, která dokáže růst i několik desítek procent ročně, řekl ve videorozhovoru pro server Roklen24 výkonný ředitel STARTEEPO František Bostl.
Na co chce skupina KARO použít peníze z IPO?
Skupina KARO aktuálně řeší především rozšíření výroby, čili nově získané prostředky poputují na nové investice.
Zpracovatel kůží KARO z Boršova míří na trh START, investorům nabídne 40% podíl
Můžete skupinu KARO krátce popsat?
Skupina KARO se více než dvacet let zabývá zpracováním kůží a z čistě obchodní společnosti se stala společnost výrobně-obchodní.
V čem je skupina KARO unikátní?
KARO je dnes v tomto tradičním cechovním odvětví jediná společnost, která nabízí dodávky takzvané “just in time”, čili v poměrně tradičním sektoru nabízí velice disruptivní model a díky tomu dokáže růst i několik desítek procent ročně.
Starteepo má za sebou několik IPO´s. Můžete je shrnout?
Co se týče úspěšných emisí, tak máme za sebou společnost Prabos v květnu minulého roku a UDI v říjnu. Také jsme byli poradcem u IPO společnosti Hub Ventures.
Analytici skupiny
STARTEEPO předpokládají v letošním roce tržby KARO INVEST ve výši 191 milionů korun a čistý zisk 16 milionů korun. V pětiletém horizontu by měl podle jejich názoru dosáhnout průměrný růst tržeb 23 procent ročně na 410 milionů korun. Růst čistého zisku odhadují ve stejném období v průměru 34 procent ročně a dosáhnout by měl 38 milionů korun.
Historie skupiny KARO, kterou zastřešuje holdingová společnost KARO INVEST a.s., sahá až do poloviny 90. let, a původně se věnovala obchodu s kůžemi pro nábytkářský průmysl. Čistě obchodní skupina se v roce 2015 začala postupně transformovat na komplexní obchodně-výrobní skupinu. Vlastní výroba začala v listopadu roku 2015 v Boršově u Jihlavy a v současnosti stále dochází k intenzivní investiční aktivitě. KARO je jedinou výrobou svého druhu v celém regionu střední a východní Evropy a zavádí na evropský trh disruptivní systém výroby ve formátu just-in-time. Ten je v oboru zpracování kůží obrovskou inovací, jelikož současná konkurence KARO, která operuje převážně v jižní či západní Evropě, je svázána cechovními tradicemi, neflexibilní kooperací menších manufaktur, vyššími náklady na pracovní sílu, dražšími energiemi, i méně výhodnou logistickou polohou.