Evropské i americké výnosy klesají. Dolar oslabil nad 1,0670 za euro. Koruna ve ztrátě nad 25,25 za euro.

Diamantový průmysl se chystá cílit na mileniály

Diamantový průmysl se čím dál tím více zaměřuje na mileniály. Producenti věří, že diamanty vyráběné v laboratoři mohou oslovit tisíce lidí této generace. Vzniká však otázka, jak na tuto, tzv. generaci Y, zacílit reklamu.

Diamantový průmysl v příští letech očekává silný nárůst poptávky z Číny, Indie a USA. Stojí před ním ale klíčová překážka – mileniálové. Mileniály tvoří jedinci narozeni v letech 1980 až 2000. Ti již nyní investují peníze do diamantů. V roce 2015 utratila generace Y napříč Spojenými státy a Asií za diamantové šperky téměř 26 miliard dolarů. Vyplývá to z reportu De Beers‘ 2016 Diamond Insight report, který publikovala CNBC.

Mileniálové představují pro diamantový průmysl významnou příležitost. Mají ale jiné nákupní zvyky a jiný zájem o produkty než předchozí generace. Díky tomu vzniká potřeba nového marketingového úsilí, které by mělo na tuto generaci cílit efektivněji. Generace Y je totiž technologicky zdatná, více vzdělaná a žije sociálními sítěmi. Charles Rosario, viceprezident společnosti Lazare Diamonds, pro CNBC uvedl, že klíčovou strategií pro oslovení mileniálů budou sociální sítě a internet. Firma se jim bude snažit porozumět, mluvit jejich jazykem, sledovat jejich tendence a dávat jim informace, které budou v souladu s jejich životním stylem.

Jedním z produktů, který by mohl mileniály oslovit, jsou právě laboratorně vyráběné diamanty. Jason Payne, spoluzakladatel Ada Diamonds uvedl, v čem spočívá výhoda laboratorně vyráběných diamantů. Dle jeho vysvětlení mají laboratorně vyráběné diamanty v porovnání s těmi vytěženými méně nečistot a méně defektů v krystalové struktuře. Navíc mají známý původ, nezatěžují ekosystém a neškodí divoké zvěři.

Kdo jsou tedy ti, kdo budou laboratorně vyráběné diamanty kupovat? Dle Martina Roscheisena, ředitele společnosti Diamond Foundry, jsou to zákazníci, kteří se zajímají o etiku a životní prostředí a zároveň jsou schopni se srovnat se skutečností, že diamant nebyl vytěžen, ale vyroben.

Tyto charakteristiky mohou splňovat právě mileniálové a diamantový průmysl si je toho vědom. Jak se mění chutě zákazníků a mladší generace dosahuje větší kupní síly, laboratorně vyráběné diamanty představují konkurenci pro ty vytěžené. Tržní prostředí se tak prokazatelně mění, ale přirozeně těžené diamanty nesedí nečinně s rukama v klíně. Aby zvýšily svou atraktivitu, klíčoví hráči trhu založili Diamond Producers Association, která přišla s kampaní ,, Real is Rare“, aby zvýraznila emocionální přitažlivost přírodních kamenů.

Představují tedy laboratorně vyráběné diamanty riziko pro ty přírodní? Podle nezávislého analytika Paula Zimnisky, mohou bez problému koexistovat společně, neboť jsou to v podstatě odlišné skupiny výrobků.

Newsletter