Stav digitalizace českých firem je ve srovnání se zahraničím stále podprůměrný, přičemž až 70 % digitálních transformací končí neúspěchem. Proč tomu tak je? Pavel Ohnoutka, expert na digitální transformaci, v rozhovoru pro Roklen24 odhaluje, že mnoho firem zahajuje digitalizaci teprve ve chvíli, kdy je postihne krize – ať už pandemie, ekonomická recese nebo jiný tlak.
Jaké jsou klíčové kroky k úspěšné digitální transformaci a jak se vyhnout tomu, vnímat ji jen jako „reakci na problém“? Jaké trendy budou formovat české i zahraniční firmy v nadcházejících letech? Odpovědi na tyto otázky a mnoho dalšího se dozvíte ve videorozhovoru níže, který vznikl během konference Týden inovací za podpory mediálního partnera Roklen24.
Pavel Ohnoutka je expertem v oblasti digitální transformace s víc než desetiletou zkušeností v oblasti inovací a zvyšování efektivity ve víc než 50 společnostech po celé Evropě a na Blízkém východě. Během let vyvinul metodiku pro úspěšnou digitální transformaci, která optimalizuje firemní procesy a zlepšuje automatizaci. Od roku 2013 vede tým konzultantů, kteří aktivně působí v Česku, Spojených arabských emirátech a Ománu. Před založením své poradenské firmy zastával klíčové pozice jako programový ředitel a krizový projektový manažer ve velkých IT společnostech, kde získal rozsáhlé zkušenosti s řízením transformačních projektů. Řídil projekty v Dubaji, Dauhá, New Yorku a Londýně, pracoval na projektech pro společnosti jako IBM, Qatar Petroleum, Etihad Airways, Dubai Airports a další. Působí také jako řečník na konferencích, kde často sdílí své poznatky o digitálních inovacích a modernizaci podnikání.