Do Wal-Martu si v tuhé americké zimě našlo cestu méně zákazníků, klesl zisk i tržby

Největší maloobchodní společnosti světa, americkému řetězci Wal-Mart Stores, klesl v prvním finančním čtvrtletí čistý zisk o pět procent na 3,59 miliardy dolarů. Hospodaření ovlivnila nebývale tuhá zima v USA. Do obchodů Wal-Martu tak přišlo méně zákazníků a provozní náklady řetězce se zvýšily víc, než se čekalo.

Zisk na akcii za fiskální čtvrtletí, tři měsíce do konce dubna, klesl na 1,11 dolaru z 1,14 dolaru na akcii před rokem. Očištěný zisk na akcii dosáhl 1,10 USD a zaostal za konsensem 1,15 USD. Čisté tržby se snížily pouze nepatrně, a to o 0,8 procenta na 114,2 miliardy dolarů. Celkové tržby se naopak o procento zvýšily a dosáhly téměř 115 miliard dolarů. Zůstaly ale za očekáváním trhu na úrovni 116,3 mld. USD.

Tržby v amerických prodejnách, které jsou otevřeny déle než rok, ve čtvrtletí relativně stagnovaly. Wal-Mart získává více než polovinu tržeb z prodeje potravinářského zboží. „Podobně jako u jiných maloobchodníků v USA neobvykle chladné a ničivé počasí nepříznivě zasáhlo tržby a provozní náklady zvýšilo víc, než se čekalo,“ uvedl generální ředitel Doug McMillon.

Akcie Wal-Martu před začátkem dnešního obchodování na Wall Street na výsledky zareagovaly poklesem o skoro tři procenta k 76 USD.

Newsletter