Evropské i americké výnosy klesají. Dolar ve ztrátě nad 1,0700 za euro. Měny regionu v zisku. Koruna zpět pod 25,20 za euro.

Dochází doma whisky? „Chytrá lahev“ vám pošle sms

Nápojový gigant Diageo již brzy polepí lahve s whisky elektronickými nálepkami. Atypické etikety budou schopné komunikovat přímo s chytrými telefony milovníků zlatavého destilátu. Tato novinka bude poprvé představena příští týden na Mobile World Congress v Barceloně.

Takzvaná „chytrá láhev“ umožní Diageu, která vlastní známé značky whisky včetně Bell‘s, Johnnie Walker a J&B, poslat cílené marketingové reklamy, propagační materiály či recepty koktejlů přímo do telefonů spotřebitelů. Ředitel pro digitální inovace Diageo je přesvědčen, že jim „kombinace senzorů na lahvích a personálního zastoupení na určitých místech umožní vytvářet jedinečné nabídky podle místa a času“. Snímače, vyrobené firmou ThinFilm, mají vypadat jako malé samolepky a budou na lahvích Johnnie Walker Blue Label. Norská společnost tiskne elektronické komponenty na štítky, čímž drží náklady výrazně při zemi.

Jak to tedy bude reálně fungovat? Zákazníci mohou využít svůj smartphone pro naskenování nálepky a přijmout tak reklamu od Diagea. Nálepka později rozpozná, kdy byla láhev otevřena a to umožní společnosti rozeslat například recepty na koktejly. Další výhodou tohoto systému je podle firmy sledování všech lahví v dodavatelském řetězci, což zajistí pravost produktu. V budoucnu by dokonce měla být dostupná funkce, kdy samolepka na etiketě sama vyšle impulz do vašeho smartphonu, když zásoby docházejí a lahev je téměř prázdná. CEO společnosti ThinFilm tyto informace potvrdil: „Detekci hladiny kapaliny máme v plánu. V budoucnu je to velmi pravděpodobné,“ řekl v rozhovoru pro CNBC.

Diageo zatím nepotvrdila, kdy budou chytré lahve spotřebitelům k dispozici, firma se nachází ve fázi vyjednávání s prodejci ohledně konkrétního způsobu propagace.

Vodka vede, ale z whisky se stává fenomén

Výnos 440 %. Ve whisky je pravda?

Newsletter