Na devizových trzích začíná převládat rizikově averzní nálada. Nejistota kolem brexitu oslabuje libru, sílí naopak švýcarský frank jako bezpečný přístav. Měny regionu ve ztrátě. Koruna krátce oslabila nad 26,40 za euro.

Doručování balíčků drony? Toho se ještě dlouho nedočkáme

Bezpilotní letouny doručující objednané zboží nám ještě nějakou dobu nad hlavami bzučet nebudou. Myslí si to marketingový ředitel společnosti Shopsys Matěj Kapošváry. To ale samozřejmě neznamená, že by se sektor e-commerce nijak nerozvíjel, naopak. Podle průzkumu, který Shopsys provedla, nás čeká spíš postupný vývoj. Kam směřuje nakupování na internetu? Podívejte se na video.

Jak se na vašem byznysu projevila pandemie? Přinesla nové trendy?

Působíme v oboru e-commerce, který během pandemie rostl. A my jsme, můžu říct, rostli společně s ním. Dostali jsme řadu nových poptávek. Co se týče trendů, velcí kamenní hráči konečně začali brát e-commerce vážně.

Jaké jsou trendy do budoucna? Jak bude e-commerce vypadat za pět let?

Pokusili jsme se to odhadnout formou velmi rozsáhlého výzkumu, kde jsme se padesáti pěti předních osobností z českého retailu a e-commerce ptali na to, jaké očekávají trendy právě v následujících pěti letech. Vývoj nebude nijak dramatický, budou to spíš menší postupné inovace. Očekává se vstup velkých kamenných hráčů, možná taky zahraničních firem do e-commerce. Ale pokud někdy vidíme v médiích zprávy o doručování balíčků drony, o 3D tiskárnách v každém domě, kde si to zboží objednané z e-shopu vytiskneme, tak to je něco, co nás v dalších pěti letech ještě nečeká.

Jak se projevuje sbližování prodejů online a offline cestou?

Dnes si zákazník buduje vztah s nějakou značkou, s prodejcem. A tomu zákazníkovi je jedno, jestli u toho obchodníka nakoupí online, offline, v jeho franšízové prodejně nebo jestli s ním komunikuje na sociálních sítích. Chce mít integrovaný zážitek na všech těchto kanálech. A v tomto právě musejí jít ti prodejci zákazníkovi naproti a všude ho být schopni obsloužit co nejlépe.

Jak správně provozovat e-shop?

Dnes už je potřeba brát e-shop opravdu vážně. Zatímco před deseti patnácti lety ho stačilo spustit a člověku se to nějakým způsobem rozjelo a vydělávalo, dnes to je opravdu tvrdý byznys a není jednoduché uspět.

A čemu by se naopak měly e-shopy vyhnout?

Podle mě by se měly zaměřit na kvalitní technologie. Protože tím, jak je e-commerce digitální oblast, tak se bez kvalitních technologií neobejdou.

Newsletter