Důkaz (ne)úspěchu hodinek: Apple k prodejům urputně mlčí

Od začátku prodeje Apple Watch v dubnu tohoto roku se k jejich prodeji výrobce vyjadřuje nanejvýš skoupě. Ačkoliv u telefonů iPhone společnost vydává oficiální výkaz prodejů z prvního víkendu po uvedení na trh, v případě hodinek tomu tak neučinila.

Na paškál si prodeje vzal tedy tým Slice Intelligence, který naznačuje, že se Apple prozatím nemá čím chlubit. Tým lidí ze Stanfordovy univerzity, který se zaměřuje na analýzy maloobchodních dat, zjišťuje, že 13. dubna se hodinek prodalo 35 tisíc, kdežto minulý týden už jen 5 tisíc denně.

Podkladem pro studii jsou údaje z 2,5 milionů elektronických účtenek, alespoň to uvádí server BusinessInsider.com.
O klesající poptávce již, dle zmíněného serveru, spekulovali analytici z Wall Street před nějakým časem. Například Andy Hargreaves z Pacific Crestu tvrdí, že poptávka strmě klesala od začátku prodeje, což indikují mimo jiné data návštěv Apple Storu a počty vyhledávání na Googlu.

Hodně ještě není dost

Více prezident Jeff Williams, se na nedávné konferenci Code 2015 vyjádřil že, že poměr poptávky a nabídky je větší než jedna a hodinek se prodalo hodně, ale ne dost. Což samozřejmě nikterak nekvantifikuje poptávku, navíc Williams řekl, že jako firma o sobě uvádí až moc informací. Čísla k Apple Watch pak možná zveřejní, až se produkt etabluje na trhu.

Jelikož se pravděpodobně společnost k číslům oficiálně nevyjádří, dost možná se zeptá některý z analytiků při příležitosti oznámení dalších kvartálních výsledků. Ty jsou na programu již za několik dní a to 21 července, konferenční hovor pak začne v 11 hodin večer našeho času.

Newsletter