Důvěra v ekonomiku roste, „Paříž“ se zatím neprojevila

V listopadu se zlepšila v české ekonomice nálada spotřebitelů i podnikatelů. Spotřebitelé vidí ekonomickou situaci nejoptimističtěji od letošního března. Za tím stojí nízké ceny pohonných hmot, nízké úrokové sazby (např. u hypoték), růst mezd a vyhlídky za jeho zrychlení, poměrně stabilní politická a hospodářská situace v zemi a absence akutního vnějšího ohrožení současného zářného růstu českého hospodářství.

Celková důvěra v domácí ekonomiku se v listopadu zvýšila. Saldo souhrnného indikátoru důvěry oproti říjnu vzrostlo o 1,1 bodu. Saldo indikátoru důvěry podnikatelů se meziměsíčně zvýšilo o 1,2 bodu. Mezi podnikateli se důvěra zvýšila ve stavebnictví, v obchodě a ve vybraných odvětvích služeb; v průmyslu se zvýšila mírně. Saldo indikátoru důvěry spotřebitelů se meziměsíčně zvýšilo mírně o 0,5 bodu. Ve srovnání s hodnotami v listopadu 2014 jsou souhrnný indikátor důvěry, indikátor důvěry podnikatelů a indikátor důvěry spotřebitelů vyšší.

Dopad pařížských teroristických útoků se projeví spíše až v prosincových číslech. Rozsáhlá migrační vlna, které nyní Evropa čelí, je v ČR zatím spíše mediálním tématem. České republice se vyhýbá, a neotřásá tak důvěrou ani podnikatelů, ani spotřebitelů.

Důvěra v českou ekonomiku roste, obavy firem i spotřebitelů slábnou

 

Newsletter